game dirve in Kruger

• Bartho

We bereiden ons voor op een reis naar Zuidelijk Afrika. Nu horen we dat je in Kruger alleen op de asfaltwegen mag rijden. Klopt dat? Lijkt me niet echt een geweldig safarigevoel geven. Of zijn er wel mogelijkheden om de kleinere intiemere wegen te rijden?

Bartho

• m

In het Kruger zijn alleen de hoofdwegen geasfalteerd, de kleinere (zandwegen) zijn zeker veel leuker en daar mag je gewoon op.

• Annemieke

Je kan natuurlijk ook naar een ander park gaan. en met een ranger, op onverharde wegen, met diepe kuilen, door water etc. rijden. Dan heb je het echt “op safariegevoel”. En de krijgt van die ranger nog allerlei interessante informatie over de dieren, de vegetatie, volels etc.

groeten uit Kayalami

Annemieke

• Marion

Wij zijn eerst in Sabi Sand geweest en daarna naar Krugerpark.

Ik vond Sabi Sand helemaal geweldig. Twee gamedrives per dag, de jeep ging echt van de paden af als ze iets gespot hadden. Helemaal geweldig!

We hebben 3 dagen achter elkaar luipaarden gezien.

In Kruger hebben we zelf rondgereden, op de verharde maar ook op de zandwegen.

We hebben veel minder wild gespot, maar dat is misschien ook een kwestie van geluk hebben. Op het juiste moment op de juiste plek. Kruger is zo groot!

Groet, Marion

• Reisgraag

Bartho,

Nee dat klopt niet. Er zijn vele “gravel roads” (grondwegen) waar je wel mag rijden. Zie de website van www.sanparks.org

http://www.sanparks.org/parks/kruger/images/maps/originals/knp_map.JPG

De H hoofdwegen zijn geasfalteerd en S secondaire wegen zijn niet geasfalteerd.

Kijk ook eens op

http://www.wildearth.tv/home

of

http://www.africam.com/wildlife/index.php

Piet

• Wim M

Bartho,

Zoals de eerdere reakties al aangeven, zijn niet alle wegen geasfalteerd.

Zelf zou ik niet langer dan een nacht in het Kruger blijven. Zoals Annemieke al aangaf, de prive parken zijn veel interessanter. In februari hadden wij na 2 dagen de Big Five en ontelbare andere dieren gezien. Het Kruger had ook wel iets en tenslotte moet je er geweest zijn, maar ga niet te lang.

Groetjes,

Wim

• Henk en Petra

Hallo Bartho.

Voor ons is het Krugerpark juist het echte Zuid Afrika. Als ik mij zou laten rondrijden dagen achter elkaar, dan zou ik naar Kenia gaan. Wij vinden het juist geweldig om zelf alles te ontdekken en de dieren te spotten.

Onze ervaring is wel, dat veel mensen veel te hard rijden en dan 's avonds verbaasd vaststellen dat ze zo weinig dieren hebben gezien.

De laatste keer zijn we 5 dagen naar het Krugerpark geweest, de volgende keer zullen we vast langer gaan.

Groet, Henk.

• ella

Helemaal eens met Henk.

Heerlijk om zelf game te spotten!

In februari gaan we weer, het aftellen is al begonnen.

Groet,

Ella

• Corné

Hoi Henk & Petra,

Helemaal eens met je! En…succes met je club :)

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• Ruud

Dat priveparken veel interessanter zijn wil ik toch wel in twijfel trekken. Je moet er dan in ieder geval ook bijzeggen dat ze vele vele malen duurder zijn dan het Krugerpark. En als je Krugerpark niet langer dan 1 nacht wil boeken……???

Helaas Wim, ik ben het absoluut niet met je eens. In een dierentuin zie je de big 5 ook…. Overigens is er veel meer te zien dan de Big 5 maar ja, dan moet je wel een beetje geluk hebben.

Als je Kruger wilt zien neem er dan de tijd voor en een dag of 5 is zeker geen overdreven lange tijd. Ben benieuwd waar jij dan in Kruger hebt gezeten die ene nacht.. Kruger 1 nacht…onzin.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl