navigatiekaart Zuid-Afrika voor TomTom

• Tiny Romviel

Dag allemaal.

Ik ga (bij leven en welzijn) in januari 2009 naar Zuid-Afrika voor fly-drive. Ik bezit een Tômtom One XL Europe.

Wie heeft er een navigatiekaart voor Zuid-Afrika op de TomTom en deze recentelijk gebruikt in Zuid-Afrika. Hoe was de ervaringen daarmee?

Wil deze kaart eventueel van je kopen. Welke prijs vind je redelijk?

Tiny Romviel

• Ruud

Ha Tiny,

via de website www.track4africa.com

kun je voor weinig (een paar Euro) prima kaarten downloaden. Ik weet alleen niet zeker of dat ook voor de TomTom werkt. In ieder geval wel voor de Garmin.

In ieder geval een site om even na te kijken.

succes

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Annemieke

De TomTom werkt hier prima. Wij hebben ook gereist met invoer coordinaten en dat werkte prima.

Wij gebruiken de TomTom zelf nog regelmatig hier in Zuid Afrika, dus de kaart is niet via ons te koop. Kijk even op de TomTom site!

sus6 en veel plezier in het mooie Zuid Afrika.

groeten uit een warm Kyalami

Annemieke

• Mark

Hallo Tiny,

Je kunt het kaartenmateriaal voor Zuid-Afrika via de TomTom website downloaden. Volgens mij kost het ongeveer 70 Euro. Misschien is het wel verstandig om eerst contact met het servicecenter op te nemen, om te kijken of jou apparaat wel geschikt is. Wij zijn dit jaar ook voor het eerst met een TomTom op reis in Zuid-Afrika geweest. Het was echt geweldig. Het maakt je reis toch allemaal iets relaxter.

Met vriendelijke groet,

Mark

• nathan

TT kaart werkte bij ons perfect in ZA

zeker een aanrader!

nathan

• marion

Ook zonder de TT is het erg makkelijk rijden in ZA, wij gebruiken altijd een goede wegenkaart en dat werkt prima. De wegenkaart kopen wij bij de ANWB of in ZA zelf. Veel goedkoper dan de aanschaf van een TT.

• eefke

He Ruud,

Kan het zijn dat je bedoelt www.tracks4africa.co.za??

groetjes Eefke

• nathan

moet wel bekennen dat het soms aan het eind van de dag tegen het donker worden in de steden wel makkelijk was…

je bent gewoon zeker dat je komt…. dat is soms wel prettig….

• Ruud

Hallo Eefke,

klopt inderdaad, foutje van mijn kant. Moet inderdaad www.tracks4africa.co.za

zijn. Wij hebben hebben de kaarten van met name Zambia en Botswana gebruikt en dat was erg prettig. Natuurlijk kan je het ook gewoon met ‘papieren’ kaarten doen, maar op je navigatie staat immers ook exact waar je je bevindt en dat is op een ‘ouderwetse’ kaart niet altijd even duidelijk.

Dus even downloaden. De kaarten zijn spotgoedkoop.

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Tiny Romviel

Dag allemaal.

Bedankt voor jullie reacties. De website waarnaar verwezen wordt heeft alleen betrekking op Garmin navigatiesystemen.

Ik zoek een kaart voor mijn Tomtom (one XL Europe). Natuurlijk kun je die bij Tomtom kopen (bijna € 80,–), maar er zijn ongewtijfeld mensen, zoals ik, die op vakantie gaan naar Zuid-Afrika en dan zo'n kaart aanschaffen en bij terugkomst er niets meer aan hebben, omdfat ze naar andere vakantiebestemmingen gaan. Op die manier kunnen we elkaar helpen, door een deel van de aanschafprijs te vergoeden. Wie heeft zo'n kaart over?

Grag toch reacties.

Tiny