rand

• Johan

Waar gaat de Rand naar toe? Nu op historisch dieptepunt zar 14.27 voor 1 €

• Jurgen

Ta, de euro heeft t.o.v. de dollar vandaag haar dieptepunt bereikt en nu ook de ZAR t.o.v. de euro. er valt dus niets te voorspellen.

Wel is het zo dat er momenteel weinig geinvesteerd wordt, wellicht heeft dit zijn weerslag op de rand….

We zien het allemaal wel.

• Fred

Dus dat wordt binnenkort naar Z-Afrika met vakantie i.p.v. Amerika met de dure Dollar.

• Aryan Blaauw

Nou, dat wordt binnenkort ontwikkelingshulp vanuit NL voor SA; de eerste berichten van mensen die sterven op de straten van de honger middenin Pretoria & JoeBurg CBD zullen ook wel niet lang op zich laten wachten evanals de (voedsel)rellen, en wie kreeg ook al weer altijd de schuld ?

Viva ANC, viva Zuma, viva 2010 soccer.

Ik zie daar een 20 op de horizon gloren, maar het zal de inflatie wel zijn. Heeft niks met DEFLATIE te maken.

• René

Bedoel je soms devaluatie i.p.v. deflatie?

• Aryan Blaauw

De devaluatie (waardevermindering) van de rand word veroorzaakt door deflatie (waardevermindering) in de markt. Dat veroorzaakt tevens een zeldzaam effect genaamd stagflatie, stagnering van de economie terwijl er inflatie van de prijzen optreed.

maar jah, ik heb het toch altijd verkeerd, hahaa hm.. hahahahaha…. burp.

• Bartelo

Hup Aryan Hup :-)

Van mij mag je wel weer wat nieuwtjes vertellen die in het verschiet liggen. Tot nu toe zit je toch iedere keer weer aardig bij het rechte eind.

Van mij krijg je alle ruimte hier.

Doe nog eens een interessante please :-D

groet,

Bartelo

• Rich

Helemaal mee eens Bartelo, Aryan heeft het inderdaad vaak bij het rechte eind

Helaas zijn er otch nog heel veel mensen die slecht tegen de waarheid kunnen als blijkt dat deze waarheid een stuk minder romantisch is dan wat ze zich er van voorgesteld hadden

Dus Aryan, niets van aantrekken, hoe zie je 2009 voor ZA

• SAgirl

Stem heeltemal saam!

SA is in groot gemors en die Rand tuimel nogsteeds! Wonder net wanneer die regering gaan wakkerskrik. Ja, die mark in die algemeen is swak maar die woelinge rond die ANC op hierdie stadium is verseker groot onrus!

Die Rand wat nou so swak is, is natuurlik vir die toeris wonderlik maar die arme mense wat in SA woon, kry reeds so bitter swaar!

Ek sidder om te dink wat alles kan/gaan gebeur. Ek weet wel wat alles moontlik is - ek ken die mense van my land maar al te goed.

• aryan

Nou, er is nog zat waar gelukkig nog niks van terecht is gekomen, maar een vermoorde Mandela, hoe klinkt dat ? Dikke begravenis, drama, etc.

Ook dit komt niet van mijzelf…. zelfs corne weet dat.

( hoi corne ! :) )

Nee, echt, het moet me van mijn hart dat we niet zo vreselijk hard tegen elkaar moeten ageren; een felle mening is best.