Nu of volgend jaar vliegtickets boeken

• Toon

Hoi,

Wij willen volgend jaar eind juli, begin augustus naar ZA. Wellicht met KLM maar het zou ook met een andere maatschappij vanaf bv Dusseldorf kunnen.

Ik hoor verschillende berichten over het tijdstip van je vliegtickets boeken. De een zegt zo snel mogelijk terwijl anderen weer betere(lees goedkopere) ervaring hebben door pas een maand of 3 a 4 van tevoren te boeken.

Ik wil hier graag de ervaringsdeskundigen aan het woord laten en dat zijn er hier behoorlijk wat. dus laat maar komen die reacties!!

Greetzz

Toon

• Marleen

Hallo Toon,

Afgelopen zomer gingen wij vrij onverwacht naar Zuid-Afrika en hebben toen pas ruim een maand voor vertrek (23 juli) geboekt via www.expedia.de Met Air France, van Dusseldorf via Parijs (overstap) naar Johannesburg voor nog geen € 600,- p.p. Er waren toen nog meerdere aanbiedingen, b.v. via vliegwinkel.nl, maar je weet dat uiteraard nooit van tevoren. Als je nu voor een goede prijs kunt boeken, zou ik dat doen, dan ligt dat in ieder geval vast.

Veel plezier met je voorbereidingen, groetjes Marleen

• SAgirl

Ben met je eens, Marleen.

• m

Wij zijn 1,5 jaar geleden naar ZA geweest en hebben constant de site van de KLM in de gaten gehouden en op die manier hele goedkope tickets geboekt.(als ik mij niet vergis: 500 euro pp)

Niet direct boeken wanneer die op het net verschijnt maar een paar dagen later zijn ze het goedkoopst.

En dan begint de voorpret pas echt: dan heb je de tickets en kun je heerlijk in alle rust een leuke reis inplannen.

Succes!

• MD

hier een stewardess van klm, ben het bovenstaande berichten eens. Let er wel op welk ticket je boekt sommige tickets (met name de goedkopere) kunnen NIET meer gewijzigd worden. Dus je moet zeker weten wanneer je wilt gaan. *lees goed de voorwaarden*

• loes

wij horen ook bij de groep die meestal binnen een week of 6 voor vertrek boeken, maar als er eerder een goede aanbieding langskomt, dan nemen we die ook. de laatste jaren alleen maar KLM omdat we geen zin meer hebben in allerlei omwegen en blij zijn dat we eindelijk de mogelijkheid hebben direct van ams naar cpt te vliegen

grts

• Rob Visscher

Hoi Toon,

Het ligt ook aan in welk seizoen je boekt, want in Zuid Afrika is in december het hoogseizoen en is het beter op tijd te boeken, maar buiten het seizoen kan je zelfs enkele dagen van te voren nog boeken tegen vaak lage prijzen (want ze willen op het laatst toch nog het vliegtuig zo vol mogelijk krijgen)

probeer dan ook nog eens met de datum te schuiven, bijv. een dagje eerder of later dan geplant, zie je vaak enorme prijsverschillen.

Groetjes Rob Visscher,

www.sunsafari.nl