1e keer Zuid-Afrika

• René

Hallo,

Zojuist geboekt. Vanaf Dusseldorf met Iberia op 27 december naar Johannesburg via (Madrid) en op 15 januari weer terug vanaf Johannesburg. Voor 557 euro. Mooie prijs dacht ik …

Met mijn (stief-)schoonzoon. Tot oud en nieuw zijn we bij zijn moeder in Pretoria.

Vanaf 1 januari willen we een auto huren en een rondreis maken.

Eerst naar Kruger en dan tot ongeveer 11 januari richting Kaapstad (evt. met binnenlandse vlucht). Is dit op een redelijk relaxte manier te doen?

Op 14 januari vliegen we ‘s ochtends naar Johannesburg (Kulula Air) voor laatste dagje met familie in Pretoria en 15 januari ’s avonds dus weer richting Nederland.

Omdat het de drukste tijd is, willen we zoveel mogelijk van tevoren boeken.

Wie kan helpen met tips over (betaalbare) overnachtingen in Krugerpark en mooie stops op de route richting Kaapstad en in Kaapstad zelf.

Alvast bedankt,

René

• Ruud

Ha Rene,

voor wat betreft de overnachtingen in Kruger moet je even kijken op de website van Sanparks. www.sanparks.org

Dan doorklikken naar availability. dan kun je direct zien wat er nog beschikbaar is in Kruger. Maar het is vakantietijd dus ik zou niet al te lang meer wachten.

De overnachtingen in Kruger zijn zeker niet duur. Maar je hebt het in alle soorten en maten. Bungalows, safaritenten enz.

Maar boek snel!!

succes

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• René

Bedankt Ruud,

Ik zie dat er inderdaad al heel vol is.

Vooral begin januari is het al erg druk … misschien dat we onze reis andersom maken, want half januari is het wat rustiger …

René

• René

De reis is in grote lijnen gepland …

Toch eerst een paar dagen naar Kaapstad met een vlucht vanuit Jo'burg, omdat de eerste week in Kruger (of ander park) al heel vol zit.

Aansluitend de Tuinroute met o.a. 2 nachten in Knysna en 1 in Addo.

Daarna vlucht van Port Elizabeth naar Jo'burg.

Tenslotte nog vanuit Pretoria een dag of vier naar: of Kruger of Pilanesberg.

Wie kan aangeven de verschillen tussen deze twee parken en waarom we welk park zouden moeten kiezen?

Alvast bedankt,

René