Hangbrug Tsitsikamma

• Patrick

Weet iemand wat de situatie is omtrent de hangbrug in Tsitsikamma?

Eind vorig jaar is die beschadigd door branden en ik lees in sommige berichten dat hij in april jl. weer open is gegaan en in andere dat het herstel überhaupt nog moet beginnen en dat hij pas weer in mei 2009 open zal gaan. Dat laaste zou jammer zijn, want wij zijn er in februari.

Alvast bedankt!

• nathan

was eind aug jl nog niet open

verder weet ik het ook niet helaas…

grt nathan

• Fred

Herstel van beschadigde toeristische trekpleisters duurt in Z-Afrika jaren.

De stoomtrein-lijn Knysna naar George v.v. na 3 jaar nog niet hersteld.

De weg naar Kaap de Goede Hoop via Chapman's piek is 4 jaar lang geblokkeerd geweest en nu weer de hangbrug Tsitsikamma wat ellenlang duurt.

• marion

In januari jl. was de brug wel klaar toen wij er waren.

Alleen het pad ernaar toe was nog niet hersteld na de brand en de vloedgolven.

• Klaas

Vorige week was de toegang nog gesloten, inderdaad a.g.v. brand. Je kunt het wandelpad voor een deel bewandelen en de brug van een afstandje zien.

• Theo

In maart was het pad wel klaar, maar de brug niet. De brug was gemarkeerd en desondanks zat er de hele dag een man bij om de mensen tegen te houden.

• Pim

Aan de andere kant is het begin van de otter trail. Erg mooie wandelroute langs de kust met wel wat klauterwerk. Na zo'n 1 1/2 uur lopen kom je bij een waterval.

Pim

• jeanette*

hoi

ook al is die er nit gewoon gaan. Ik vind tsitsikamma park tot nog toe mooiste plekje op aard. Die kust, die golven de kwakende kikkers in het brakke water. Dolfijnen zien zwemmen. En je kunt bij de kloof luisteren naar het water wat op de stenen slaat en muzikaal er weer af loopt. Tot aan dehangbrug vond ik het ersoonlijk ook het mooist. De andere kant is om hoog lopen en dan een uitzicht over zee. Mocht de hangbrug er dus nog niet zijn mis je niet het mooiste.

mvg

jeanette

www.reismetmemee.nl

• joke

wil je iets weten over een SAN park ga dan naar de pagina www.sanparks.org en dan naar het betreffende park, laatste nieuws of wat dan ook

Tsitsikamma National Park

Archived News

Tsitsikamma's suspension bridge will re-open in May 2009

Date: 2008-09-17

The boardwalk to the very popular suspension bridge at the Tsitsikamma National Park was damaged by a fire in December 2007 and consequently the hiking trail that includes the bridge, had to be closed.

Management immediately started with the process to rebuild the boardwalk, but the process has been delayed considerably by an Environmental Impact Assessment (EIA) that had to be done for the construction of an additional three bridges.

The process was completed and Park Manager Darren Claasen said that he hopes that the EIA will be approved by the end of the month. “Once approval is granted, the tender process will start and construction should commence early in January 2009. If all goes to plan, the suspension bridge will be re-opened mid May next year.”

Claassen said that the walkway to the bridge is open until the area of Kerneels-se-Klip. “We know that this is a very popular route and apologise for any inconvenience caused, but hopefully our visitors will try some of the other beautiful hikes for the time being.”

• Tonia

Hoi patrick

gisteren terug gekomen uit SA en ik moet je teleur stellen ….de brug is niet meer.

Helaas kwamen wij daar pas achter toen we er waren.

groetjes Tonia Kieviets