Museum Robben Eiland dicht om konijnenplaag

• Burg

Toeristen kunnen tussen 1 november en 16 november niet terecht op Robben Eiland, waar de Zuid-Afrikaanse ANC-leider Nelson Mandela jarenlang opgesloten zat ten tijde van het apartheidsregime. De autoriteiten gaan in de eerste twee weken van november de konijnenplaag te lijf op het eiland nabij Kaapstad.

Dit heb ik gelezen in de Telegraaf . Het zou jammer zijn, want precies die tijd zijn wij in Kaapstad.

• loes

ja, er schijnen zo'n 10 000 konijnen te leven en dat lijkt me rijkelijk veel voor 'dat eilandje. ze verwoesten het beetje natuurlijke vegetatie, dus er moest wel iets gebeuren. alleen jammer dat dit net moet gebeuren als jullie er zijn. mischien dat het iets vlotter verloopt dan gepland en kan je er alsnog heen

• Theo

Wat doen ze met het vlees? Hopenlijk wordt het geschonken aan de scholen voor de kinderen te eten te geven of aan de mensen in de town-ships.

• Ineke

Hallo Allemaal, toen wij op 12 augustus Robben Island bezochten waren er al konijnen in overvloed; en je weet hoe dat gaat bij konijnen! Dus niet verbaast over overlast.

• Steffie

Wij gaan 17 november naar huis en vliegen om ongeveer 19.00 uur. Ik hoop dat we de laatste dag toch nog naar Robben eiland kunnen. Wie kan me vertellen hoelang je nodig hebt om Robben eiland te bezoeken.

Groet Steffie

• loes

ik denk dat je je gewoon aan moet passen bij de tijden van de boot en toer. mischien dat het dan wel even extra druk is vanwege de sluiting voor 2 weken

• Annemieke

Zeker 4 a 5 uur.

groeten uit Kyalami

• Annemieke

Uuuh Teho hoe denk je dat die konijnen worden gedood? Ja met gif….. us lijkt me niet verstandig dit vlees nog te eten.