Hallo Lezers,
Ik heb weer een vraagje.
Is het na 19 juli-tot 8 augustus nodig om in bijv. het Kruger Park en St.Lucia een campingplaats te reserveren.
Groet, Christa
Met een camper waren we afgelopen zomer 4 nachten in het Kruger park (eind juli) en hadden thuis al Satara gereserveerd. Net voor vertrek naar ZA zag ik dat Satara inmiddels vol geboekt was dus ik was blij met mijn reservering vooraf.
Tijdens de ZA trip adviseerden andere reizigers die uit het Kruger park kwamen om zeker reserveringen te doen voor andere restcamps. Een belletje was voldoende om ook Skukuza en Berg-en-Dal nog te reseveren. Helaas was Crocodile Bridge toen helaas al vol.
Mijn advies is dus voor het Kruger park je camping plaats via internet vast te leggen. Je weet waarschijnlijk je reisschema in Kruger toch wel en waarom zou je niet reserveren?
Prettige voorbereiding!
hoi
eigenlijk alles san parcen die je aan doet zou ik reserveren. En ipv St Lucia zou ik Cape Vidal oprijden. Maar een kwartiertje verder, je rijdt door een natuurpark en je hebt echt een tegek strand waar je in de buurt staat. Als het tijd goed is kan je snorkelen of walvissen kijken vanaf de walvistoren. St Lucia zelf vonden wij drie keer niks. Voor overige campings zie onze website www.reismetmemee.nl bij links: waar over nachten en wat te doen
mvg
jeanette
Hallo Wouter,
Ik ben blij met je reactie omdat jullie ook met een camper geweest zijn.
Jammer dat je de campings in het Kruger Park moet reserveren. Ik vind nou juist die vrijheid zo lekker. Ik moet nu vooraf gaan bedenken wanneer ik in het Kruger Park zal zijn, waar precies, en hoeveel dagen. Lijkt me zo moeilijk.
Hoe was jullie totale route? En heb je ook nog advies wat betreft leuke campings?
Vonden jullie achteraf 4 nachten Kruger Park genoeg?
Je ziet dat ik nog vol vragen zit.
Hartelijke groet, Christa
hoi
we hebben 2x op cape viadal gestaan omdat ditzoooooo mooi is. Maar rond die maanden zitten er heel veel vissers dus reserveren is absoluut een must. De eerste keer moesten wij wachten op een andere caming tot er een plek vrij was. Camping St LLucia bbbbbbbbrrrrrrrrrrrrr wat een enge camping en smerig sanitair. 2e jaar dus uit voor zorg geboekt.
mvg
j
Hoi Christa,
Ik moet toegeven dat ik er vooraf tegenstrijdige berichten over had gelezen, wel-niet reserveren. Daarom ‘deden’ wij alleen Satara, ons 1e overnachtingsaderes in Kruger. Daarna zouden we wel zien en dachten dat het wel mee zou vallen met de vrije campingplaatsen. Totdat we in op camping “Panorama” (camping niets bijzonders, maar het panorama is prachtig ) in Graskop Nederlanders tegenkwamen die op enkele campings in Kruger niet meer terecht konden. En ik heb er een hekel ergens naar toe te rijden en dan te horen dat het vol zit (wij zijn niet zulke avonturiers…:-) ) Dus toen hebben we vanuit Graskop alsnog de 2 andere restcamps (Skukuza 2 nachten en Berg-en-Dal 1 nacht) gereserveerd. Dat gaf toch een rustig gevoel.
Op de campings zelf zagen we toch nog voldoende open plekken en ik heb niet gechecked op het internet of bij de incheck balie hoe de bezettingsgraad op dat moment was. Maar ja, je kan het altijd proberen zonder reservering vooraf. Het lijkt me wel vervelend als je bijv. om 16:30 uur bij de poort staat van Skukuza en je moet horen dat ze geen plaats meer hebben. Dan moet je erg opschieten om bij een volgend restcamp te komen, als je daar al komt voor 18:00 uur wanneer de hekken dichtgaan…
We vonden 4 dagen precies genoeg om van Orpen Gate naar Malelane Gate in het zuiden te rijden en Kruger te verkennen.
Met ons 4-tjes hebben we voordeel kunnen halen uit onze SANparks Wild card. Het is de moeite waard om vooraf even te kijken of dit voor jullie ook van toepassing zou kunnen zijn.
Ik kan je camping Merry Pebbles in Sabie van harte aanbevelen. Mooie camping, heerlijk (en goedkoop) restaurant, goed sanitair en fijn een groot vuur stoken op de campingplaats in speciaal daarvoor geplaatse betonnen bakken. http://www.merrypebbles.co.za/index.htm
Een andere prachtige camping is het Forever Resort in Swadini (http://www.foreverswadini.co.za/), bij Hoedspruit. Prachtige omgeving, zeer verzorgde camping, groot (en verwarmd!) zwembad, super sanitair en goed restaurant.
We hadden de camper gehuurd voor 8 dagen (pickup - return Johannesburg). Daarna vlogen we naar Port Elizabeth. Per huurauto namen we 10 dagen de tijd om via de Garden route naar Kaapstad te rijden en daar 3 nachten te blijven. Vervolgens vlogen we naar Johannesburg terug (binnenlandse vluchten goedkoop met https://www.1time.aero/aqueduct/1time/Booking).
groeten,
Wouter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?