Mozambique

• Jacques

Hallo Afrikareizigers,

weet iemand hoe de (hoofd) wegen in Mozambique zijn? Volgend jaar gaan we naar Zuid-Afrika en misschien ook naar Mozambique. We zouden tot aan Vilanculos willen rijden maar zou dat met een 4x4 camper moeten of kun je dat ook met een “gewone” camper doen.

Graag jullie reactie.

Groeten Jacques

• Pim

De hoofdweg van Maputo naar Vilancoulos is een asfaltweg.

Pim

www.bushbabylodge.co.za

• Jacques

dank je wel voor de informatie. Weet jij ook of je vanuit het Kruger naar Vilancoulos goed kunt met een “gewone” camper ipv 4x4? We willen onderweg een paar campings langs de kust aan doen maar het is me niet helemaal duidelijk of dat ook met een “gewone” camper kan.

Groeten Jacques.

• Cristien

Mag zo'n camper wel de grens over van het verhuurbedrijf?

• Jacques

dat is een goede vraag, dat weet ik niet. Ik zal het navragen.

• Marco (Tongasabi)

Ik heb de route door het transfrontier gedeelte met Mozambique niet recentelijk gereden maar indertijd was dit hele traject 4x4. Zelf wilden we in het Noorden de Limpopo oversteken en dan dwars door Mozambique naar Vilanculos maar in November was het water zo hoog dat het totaal onmogelijk was. Daarna op en neer gegaan incl. 2x door de Shingwedzi rivierbedding heen. Advies voor deze route kun je denk ik het best even checken op het SANPARKS forum. Suc. Marco.

• Pim

Wanneer je via Komatipoort naar Moz gaat geen probleem met een gewone camper. Via Pafuri of Gyriondo 4x4.

Pim

• Jacques

dank je wel voor de informatie. Alleen mag je niet met alle verhuurbedrijven naar Mozambique. Zoals Christien al schreef. Jammer maar met een Bobo camper mag dat niet meer wel met een Kea camper. Eigenlijk jammer want de hoofdweg van Maputo naar Vilancoulos is asfalt. Ben jij daar weleens geweest Pim?

Groeten Jacques.

• Pim

>>Ben jij daar weleens geweest Pim?

Ja, 2x. Wanneer je naar Vilancoulos gaat langs de kust kom je langs Morongulu. Heel mooie camping aan zee onder de kokos palmen. Vissers komen elke avond terug van zee dus elke avond verse vis voor op de braai :-). In het plaatsje Vilancoulos is het een beetje oppassen. Veel straatjochies met grijpgrage vingertjes.

Pim