eerste keer ZA

• ck

Hallo forumlezers,

Het gaat gebeuren! De vliegreis is geboekt.

Het is de bedoeling dat wij (3volw + 1 kind) 17 juli naar Johannesburg vliegen en daar een camper huren en die dan 22 dagen later daar weer inleveren.

Ik wil graag hulp bij het plannen van de route.

Maakt het uit of je de ronde rechts of links om doet?

Wij willen graag de volgende dingen in iedergeval zien.

- Ndebele dorp

- Panorama route

- Kruger Park

- St Lucia

- Hluwehluwe/Umfolozi

en dan weer terug naar Johannesburg. Maar wat is er te zien tussen Hluwehluwe en Johannesburg en hoe zouden we het beste kunnen rijden.

Kan iemand de route misschien van dag tot dag aangeven. Onze voorkeur ligt bij de natuur.

Ook zou ik graag de namen van mooi campings, geschikt voor campers, op deze route willen weten.

Iedereen die mij wil helpen dank ik vast van harte!

Groet, Christa

• Mickey

Hallo Christa,

wat een leuk vooruitzicht!

Mag ik je voor algemene info over Zuid-Afrika wijzen op mijn website www.witrivier.tk? Daar staan handige tips over reizen, verkeer, het weer, geld, bellen enzovoort voor iemand die voor het eerst gaat. Ook staat er info over de Panoramaroute (mijn partner komt daar vandaan en tot voor kort verhuurden we daar een vakantiewoning, vandaar) en het Kruger Park.

Zelf reizen we direct van Joburg naar Witrivier als we die kant op gaan, dus voor routetijden zijn er vast anderen hier op het prikbord die je daarmee kunnen helpen.

Veel plezier met de voorpret!

Mickey

www.witrivier.tk

• Marion

Hallo Christa,

Wat een leuk vooruitzicht!

Wij zijn in augustus voor de 1e keer in ZA geweest en hebben het geweldig gehad!

Wij hebben deze route gereden:

Johannesburg - 1 nacht

Panoramaroute - 2 nachten

Sabi Sands - 3 nachten

Krugerpark - 3 nachten

Swaziland - 2 nachten

Hluhluwe - 3 nachten

St.Lucia - 3 nachten

Simunye - Melmoth - 1 nacht

Drakensbergen - 3 nachten

Ik kan je helaas niet helpen aan namen van campings.

Groet, Marion

• Marleen

Vanuit Hluhluwe zou ik door Swaziland naar Johannesburg rijden. Vlak voor de grens met Swaziland (Golela) , vind je Pongola Nature Reserve met een camping. Een mooi game park aan een stuwmeer, waardoor het een heel ander,open, landschap is waar wij veel wild hebben gezien. In Swaziland, bij Nsoko, vind je Nisela Safari. Ook hier is een camping en een goed restaurant. Bovendien is er ook de mogelijkheid voor gamedrives, een bezoek te brengen aan de leeuwen van een fokprogramma en een reptielenhuis met o.a. de gevaarlijke slang Black Mamba. In de Ezulwini vallei, tussen Manzini en Mbabane zijn vele leuke souveniermarktjes te vinden. Mijn reisverslag en foto's zijn te zien op mijn weblog:

http://zuidafrika2008.web-log.nl/mijn_weblog/

Veel plezier met de voorbereiding en een goede reis!

groetjes Marleen

• jeanette*

hoi

misschien heb je wat aan onze route van 2006. Zitten alle dingen in die je noemt. Vanaf Johannesburg kan je ndebelfoundation vinden en dan via tzaneenkloof enz. Je vind naast reisverslag, foto's en filmpjes ook extra info bij links. Oa overnachtingsadressen en wat je vanuit die plek zoal kunt ondernemen.

zie www.reismetmemee.nl

heb je vragen dan mail me gerust

mvg

jeanette

• sarah

Hoi Christa,

hier is een goede website met veel infomatie over campings: www.caravanparks.com

Zij hebben een goede overzicht over alle campings in zuidafrika en omgeving en hebben ons op vakantie geholpen gemakkelijk accomodaties te vinden.

groetjes

sarah

• Natascha Snelder

Beste Christa,

Leuk vooruitzicht voor 2009! Wordt zeker een gave vakantie.

Ronde linksom of rechtsom rijden maakt volgens mij niets uit.

Mocht je overwegen om door Swaziland te gaan, denk er dan wel aan dit te melden bij je camperverhuurder. Je gaat dan namelijk naar een ander land en hebt dan extra papieren voor de camper nodig! Meestal betekent dit trouwens ook een (kleine) toeslag!

Hou er rekening mee dat de kampen in Kruger Park vaak heel ver van tevoren al volgeboekt zijn. Je kunt online reserveringen maken via www.sanparks.org. Een aantal kampen in Kruger heeft tevens campingfaciliteiten.

Mocht je een route hebben en deze willen laten controleren op haalbaarheid (het land is nogal groot), dan kun je mij gerust even mailen om dit te laten checken.

Je gaat in elk geval naar een prachtige omgeving en zorg er zeker voor dat je ook regelmatig even ergens rust inplant (een nacht extra blijven). Anders ben je alleen maar hele dagen aan het rijden en zie je eigenlijk nog maar weinig van wat de omgeving je te bieden heeft.

Groetjes en veel plezier bij de voorbereidingen,

Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

• ck

Iedereen die tot nu toe gereageerd heeft hartelijk bedankt!

Ik ben nog opzoek naar mensen die ook met een camper hebben gereisd en naar de route die ze hebben genomen. Welke campings ze ons zouden aanraden en hoelang op welke plek?

Groet, Christa

• jeanette*

hoi,

als je me even prive een mailtje stuurt dan zal ik je even verwijzen naar een website van een stel wat ook met kinderen en een camper is gegaan en verder even googelen op camper en dan vind je bij de zoekfunctie wel veel. Let maar even op de naam Ruud. Ook een actieve aardige bezoeker hier die ook altijd met de camper gaat, ook van hem kan je veel info krijgen.

mvg

jeanette