katten mee naar SA

• Aniek

Hallo,

Wij zijn bezig met de voorbereidingen om een aantal jaar in Zuid-Afrika te wonen en werken, misschien wel voorgoed. In januari is het zover en vertrekken we naar Kaapstad.

Nu zit ik met mijn 2 katten waar ik erg aan gehecht ben. Is het een optie om ze mee te nemen? Heeft iemand ervaring met het meenemen van huisdieren bij een emigratie?

Worden er veel katten in Zuid-Afrika (Kaapstad) gehouden? Zijn mensen niet geweldadig tegen katten als huisdier (afschieten)?

Misschien kan iemand mij meer vertellen.

Groetjes, Aniek

• SAgirl

Aniek, Suid-Afrika is net soos enige ander land lief vir diere. Jy sal nie 'n probleem hê met jou katte in Suid-Afrika nie.

Ek het vir jou na gelees oor wat jou te doen staan. Gaan kyk op die webwerf. Hulle verduidelik baie goed wat jy moet doen.

http://www.services.gov.za/en-za/Importormoveanimalproductsforownuse.htm

Jy sal ook vir jou katte behoorlike kratte moet aanskaf vir die vliegreis en ook vir hulle vliegkaartjies moet bekom. Dit kan jy alles reël wanneer jy julle vliegkaartjies bespreek.

Sterkte en sukses!

• Aniek

Hoe ik het moet regelen en wat het kost had ik al uitgezocht.

We gaan het eerste half jaar zonder katten, daarna weten we beter of het goed bevalt en waar we wonen etc. Dan kan ik ze over laten komen. Bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Aniek

• SAgirl

Graag gedaan!

• joke

hou je katten wel binnen, op stap gaan zit er niet bij

het verbaasd me iedere keer weer dat er genoeg loslopende honden zijn maar waar de huiskat is, totdat mijn tuinman zei dat ze smaken naar lamsvlees.

• Mark

Ik heb jaren op diverse plaatsen in de kaap gewoond en wij hadden meerdere katten maar ik heb nooit gehoord dat katten gevaar liepen ook maar ergens op een braai te geraken laat staan dat iemand om dergelijke redenen moest thuis blijven om op onze katten te letten!

Kan zijn dat dit in bepaalde mindere woonbuurten een ander verhaal is maar dan is dit toch zeker niet relevant voor een nette woon omgeving.

In welke buurt woon jij Joke?

• SAgirl

Ja, ek ook Mark. Jare lank met katte in die huis gewoon in SA en nog nooit het ek gehoor, gelees of gesien dat katte ge-eet word nie. My familie woon ook nog almal daar en hulle dink dat dit ‘n lekker wolhaar storie is. Katte in SA is gewoon geliefde huisdiertjies en jy kan hulle gerus maar na buite laat gaan. Die ergste wat kan gebeur is ’n hond kan hulle vang of 'n kar kan hulle raakry maar regtig, niemand wat ek van weet, eet katte in SA nie.

• joke

ik woon best en zie geen katten op straat lopen, ja soms eentje, maar voor de rest, nee… ken wel mensen met katten, maar die laten ze binnen en in hun tuin, maar niet verder

en ach toen zei mijn tuinman waar het naar smaakte, ik bedoel hij is ook dol op een geitekop in bepaalde marinade en dan de ogen ………mmmmmm..

en ja hij had eens een kat gegeten, als je honger hebt eet je alles

wanneer de toerist naar het verre oosten gaat is hond ook geen abnormaal iets op het menu, dus waarom geen kat

er is heus geen ‘jacht’ op katten ofzo, kippetje is ook goed hoor! t'was maar iets wat me opgevallen was

• Aniek

Nou, gelukkig, ik schrok er al van…

De eerste paar maanden wonen we op een appartement en nemen we de katten nog niet mee. Daarna kijken we of het bevalt in SA, waar we precies komen te wonen en of we het zinvol vinden onze katten te laten overkomen. Ik ben er erg aan gehecht. Maar onze katten zijn echte buitenkatten en ik wil het beste voor hun. Ik denk er gewoon nog even over na en ga het met eigen ogen bekijken. Weet zeker dat het goed komt!

Groet, Aniek

• Mark

Ik heb oa gewoon in Table View om precies te zijn in Flamingovlei, we zaten daar direct aan de wetlands, wanneer je van Milnerton aan de kust rijd naar Blaubergstrand dan zie je die kleine vlei rechts van je…. (voorzover ie niet dicht getimmerd is)

M'n kat is daar s'avonds eens aangevallen door een forse wilde kat, vanaf die dag was mijn katje ook een thuisbeest…

Hij is nooit meer diep in de vlei geweest!