Egyptair boeken op Duitse site

• gkerkhof

Ik heb een interessant tarief gevonden met Egyptair naar Zuid-Afrika vanuit Dusseldorf. Op hun eigen site is het een stuk goedkoper dan bij de online reisbureaus, alleen moet ik op hun site ‘Duitsland’ kiezen (ipv Belgie waar ik woon).

Kan ik zo online betalen? Zal ik geen problemen hebben achteraf omdat ik als Belg in Duitsland geboekt heb?

Dank voor jullie ervaringen te delen

Gunther

• nathan

kies als land worldwide,,,,

• Annemieke

Ik denk het niet, je zou ook in Dld kunnen wonen, dus via die site heben geboekt.

groet uit Kyalami

Annemieke

• SAgirl

Nee, glad nie. Ek het dit al baie gedoen en sonder enige probleme. Jy betaal tog en daag dan op vir die vlug - verder maak dit nie saak waar jy woon nie.

• bob

Annemiek,

Ik heb een vraag aan jou waar woon jij in zuid afrika.

Het lijkt me leuk om eens kennis te maken.

Ik ga 3 januari 2009 voor 6 maanden naar zuid afrika.

ik heb een werkvergunnen of wel een verblijfvergunning

Ik heb tijd genoeg

ik zelf ben de eerste week in stellenbosch met oog op mijn

www.somersetwest-rsa.nl

• Theo

Een vriend van mij die in Nederland woont, heeft al geboekt en vertrekt op 26 nov vanaf Dusseldorf. Is erg goedkoop, maar wel 5 uur wachten tijdens de overstap.

• henk

De vluchten zijn inderdaad goedkoop. Ook geeft Emirates een scherpe prijs. Zelfs goedkoper dan Egypair. Helaas vliegen beiden alleen JHB. Alternatief is te vliegen met SAA, waarbij aankomst JHB kan zijn, en vertrekplaats bijv elders. Via de site kan je ook tussenvluchten in afrika opgeven. De prijzen zijn hier ook scherp en men kan vluchten flexibeler indelen. Kijk ook eens naar aankomsttijd in JHB Dit i.v.m. eventuele extra kosten voor overnachting. Het is dan ook niet altijd de vraag, welke maatschappij het goedkoopst is, maar welke maatschappij een goede verbinding heeft, om eventuele bijkomende kosten te besparen

• loes

henk, emirates vliegt dagelijks non-stop van dubai naar kaapstad en dat is al een poosje, want ik zag de pagina -grote advertenties in de kranten van kaapstad. mag mischien ook gecombineerd worden met jhb en ct. las trouwens op een ander pb dat emirates volgend jaar vanaf amsterdam gaat vliegen, maar of dat waar is, weet ik niet

grts

• Henk

Hoi Loes

Bedankt voor de tip (vliegend met Emirates vanaf Amsterdam volgend jaar ??) Ben momenteel een reis aan het voorbereiden, voor Mei 2009. Verblijf 4 weken en reizend met een huurauto van JHB - Krugerpark - Swaziland - Kwazula Natal - Drakensberge - (wild coast?)-Tuinroute - richting Kaapstand. Totale afstand tot nu toe berekend +/- 3200 km. Mocht ik geen vlucht pakken vanaf Durban - Port Elizabeth, dan komt hier nog eens 927 km bij. Zijn er mensen, die mij aanbevelingen kunnen doen voor overnachtingen onderweg. Verdere gegevens haal ik uit de ANWB wereldreisgids en Sout Africa road atlas.

• loes

ach henk - die 900 km zou je mischien net zo goed kunnen rijden, als je rekent hoeveel tijd je kwijt bent met auto inleveren/vliegen/auto ophalen en wachten. in die tijd ben je al halverwege PE ik vind dat stuk langs de kust ten zuiden van durban heel mooi (tropisch) en de transkei (heet dat nog zo?) ook. dat is de zgn wild coast. de wegen zijn er mischien niet zo heel best, maar eentonig is het niet. als je nog niet genoeg “wild”gezien hebt dan kan je nog naar het mountain zebra park of addo - beiden ten noorden van PE naar mijn mening moet dat allemaal goed te doen zijn in 4 weken. over vluchten zou ik me nog maar eventjes niet te druk maken, want mei is ook niet een hoogseizoen voor za.