donker

• Liesbet

Hallo

Ons vertrek komt dichtbij, volgend weekend zijn we weg! Allemaal bedankt voor jullie tips! Nog 1 vraag: Hoe laat wordt het op dit ogenblik donker in de streek rond Johannesburg (Gauteng)?

L.

• nrrdgrrl

oh daar zijn allerlei leuke tooltjes voor. kijk bijvoorbeeld eens bij weatherpixie.com , die verkleurt wanneer het donker wordt.

maar eh, in het algemeen: in de zomer om half acht, in de winter rond half zes. heb de laatste dagen niet zo goed opgelet maar volgens mij zitten we nu rond half zeven ongeveer.

(googlet wat… hee het klopt ook nog: http://www.gaisma.com/en/location/soweto.html )

• Pim

Eén van de weinige dingen die ik hier mis in SA: De lange Nederlandse schemer avonden in de zomer.

Pim

www.bushbabylodge.co.za

• Annemieke

Hallo Liesbeth,

Momenteel wordt het rond 18.30 donker en dat gaat snel hier.

Vandaag kwam de zon op op om 5.45 en gaat de zon onder om 18.08

Wat Pim ook al zei, we missen hier in de zomer de lange lichte avonden, maar ja je kan niet alles hebben, niet!

Groeten uit Kyalami (Gauteng)

Annemieke

• Wim M

ach Pim, aan die anner kant van die draad enz. enz.

De schemer is hier ok, maar het lange licht tot 10.30 is niet altijd lekker wanneer het om 4 uur weer licht wordt. Wanneer jij in bed licht omdat je `s morgrns werken moet en de buren een ander levensritme hebben. Zo is er overal wel wat.

Goed weekend,

Wim

• Mark

Oh jepy en daar wil ik toch ffe aan toevoegen dat de Nederlandse zomer weer erg snel voorbij was…wat heet zomer?

De Herfst is vroeg dit jaar en de dagen zijn nu alweer vinnig korter!

• nrrdgrrl

maar eh, hoe laat het donker wordt is toch niet afhankelijk van welk weer het is? ;)