Kaapstad 2e moordstad van deze wereld??

• Mark

Men zegt hier dat Kaapstad de 2e moordhoofdstad van deze wereld is naast Caracas in Venezuela die op 1e plaats staat, aldus het toonaangevende Amerikaanse tijdschrift Foreign Policy.

Ik geloof hier geen enkele réét van!

Wat dan van Johannesburg of Mexico City, Medellin ect!

Dit bewijst maar weer's temeer dat men statistieken moet relativeren!

Wat is jullie mening Zuid Afrika kenners…??

I call this Bad Publicity and Bad journalism!!

Link;

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1770463&c=20

• joke

hoogste percentage wreed en dodelijk geweld………..tja als ze die statistieken maken maakt kaapstad daar wel een kans op, helaas.

Je leest het niet eens meer dagelijks in de krant en de bezoekers/toeristen van Kaapstad zullen er weinig van merken, maar in de omliggende krottenwijken is een grote oorlog gaande tussen de rivaliserende bendes. Beetje ruzie en hup 10 doden of het niks is, zomaar even en de dag is nog jong. Dus reken maar uit in een weekend of een vrije dag. Soms is het rustiger als er een bende de overmacht heeft in een bepaalde wijk, dan wordt er weer even ademgehaald en kan een kind buitenspelen.

• Corné

Al 2 jaar geleden verschenen er berichten dat Kaapstad nu Jo'burg afgelost heeft. Met name in de Cape flats is de criminaliteit hoog.

Tja, dat staat dan wat haaks op het mooie terrasje bij het Waterfront, maar hoe wil jij die statistieken dan relativeren?

Corné.

www.amukela.com

• loes

wordt hier ook bijgerekend het aantal mensen die hun eigen gezin uitmoorden? zal wel, lijkt mij. dat lees ik toch zeer regelmatig in die burger. vooral politiemensen doen dit vermoedelijk omdat ze dagelijks met ongeloofijk veel geweld geconfronteerd worden en het wapen op zak hebben.

• Mark

Statistieken relativeren?

Wanneer ik overdag in de kaap op straat loop of in Medellin is voor mijn een heel groot verschil!

Waar denk je nou dat ik voorzichtiger ben, daarbij word Medellin niet eens genoemd.

Overigens registreerd men in Kaapstad een enorme stijging tussen 2006 en 2007, dus relativeren naargelang tijd, locatie, armoede, drugshandel, politiek ect ect.

De Cape flats waren reeds in de jaren '90 een probleem op zich, oud nieuws dus.

Samengevat;

Wat bedoel ik met relativeren; ‘'dat het een gevoels kwestie is’'.

Link;

http://www.foreignpolicy.com/story/cms.php?story_id=4480

• Gert

en als je in de cape flats op straat loopt?

ik ben het overigens met je eens over die gevoelskwestie, maar het hangt er wel vanaf wat je bedoeld met kaapstad.

ik loop met een ander gevoel door soweto of alexandra dan door sandton

en door durban CBD dan door morningside…

• Mark

Een vraag aan jou Gertus, loop jij ooit in een buurt als Cape flats of verglijkbaar elders op deze planeet? (awel zonder begleiding)

Zoja, enjoy your life!

Zonee, dan is deze opmerking overbodig.

Het is misschien ook handig om dit vanuit stads toerisme ooghoek te bekijken en niet vanuit individuele avonturiers z'n kant.

Groetjes.

• Gert

jij vraagt je af hoe men kan beweren dat kaapstad de 2e moordstad van de wereld is en geeft aan je veilig te voelen als je er rondloopt. mijn vraag voel je je veilig als je in de flats loopt… uit je antwoord maak ik op dat je dat niet doet omdat het er niet veilig is… hence de statistieken, kaapstad 2e moordstad van de wereld.

gert (zonder -us, ben niet katholiek)

• Mark

Citaat;

Het is misschien ook handig om dit vanuit stads toerisme ooghoek te bekijken en niet vanuit individuele avonturiers z'n kant.

Ik heb jaren gewoond in centrum kaap, loop jij maar eens door het centrum van Medellin of Mex City ect.

Conclusie; hence de statistieken gaan meer over de ‘'arme buiten wijken’'.

Dit moet je dan relativeren wanneer men dit verglijkt met echt gevaarlijke centra zoals ik er in Z. Amerika een paar ken waar ik overdag nog op mijn hoede ben midden in het centrum van de stad, right!

Wees gegroet Maria!