Terug na geweldige reis

• Mariska

Hallo allemaal,

Na een half jaar voorpret zijn we 7 september eindelijk naar Johannesburg gevlogen om 3 weken rond te reizen met een huurauto….

En ik kan alleen maar zeggen, wat een geweldig mooi land!! We hebben het echt zo super gehad! Alles wat we wilde doen hebben we gedaan en iedereen was ongelooflijk vriendelijk. Onder anderen hebben we de big five gezien , wat bijzonder om zo dichtbij deze dieren te mogen komen, de tuinroute gereden, boottocht om dichtbij de walvissen te komen, hoogste bungeejump gedaan bij Bloukrans, Kaapstad verkend………en nog veel meer!!

Ongelooflijk veel indrukken opgedaan, die nog heel lang zullen blijven hangen.

We zijn van tevoren gewaarschuwd voor de criminaliteit, maar wij hebben hier gelukkig vrij weinig van gemerkt…..we hebben wel bepaalde regels in acht genomen, zoals niet in de avond rijden, altijd met de deuren op slot rijden, in je hotel vragen of het 's avonds veilig is om rond te lopen enz enz…..

Als je je daar aan houdt kan je eigenlijk niet veel gebeuren.

Ik wens iedereen die nog richting Zuid Afrika gaat een hele fijne reis toe en hopelijk genieten jullie net zoals wij gedaan hebben.

Groetjes Mariska

• Hallo

Nog tips voor een accomodatie in Kaapstad?

En nog een vraag. Had je die bungeejump van te voren geregeld? Ken de site van faceadrenaline.

Zijn er nog dingen tegengevallen, waar je van zegt, daar hoef je niet heen?

Nog 4 weken en dan gaan wij, vandaar mijn vragen.

Groeten, Carina

• Mariska

Hoi Carina,

Wij zaten in Kaapstad in The Bay hotel, ligt in Camps Bay! Dit is echt een prachtig hotel met het strand aan de voorkant en de tafelberg aan de achterkant…een aanradertje!

De bungeejump hebben wij daar ter plaatse geregeld. We wilden eerst kijken of we het wel aandurden. Toen we besloten hadden het te gaan doen hebben we ons ingeschreven en ongeveer een half uur later gingen we op weg naar de brug. Dus volgens mij is het niet nodig om je van tevoren aan te melden.

Het is echt een gave ervaring en ik kan nog steeds niet geloven dat ik er toch echt vanaf gesprongen ben, superkick!

Er is ons eigenlijk weinig tegengevallen. We hadden onszelf voogenomen om ons niet gek te laten maken door alles te willen zien, want het is toch ook vakantie en daar hoort een beetje rust op zijn tijd ook bij en ik moet zeggen dat we wel een aardige balans daarin hadden gevonden. We hadden alleen graag een dag langer in Swaziland geweest (was nu maar 1 nacht), maar verder was alles gewoon goed en leuk!

Welke route gaan jullie doen? En ook met een huurauto?

In ieder geval alvast heel veel plezier.

Groetjes Mariska