Olifantjes (mini)

• Burg

Over 4 weekjes gaan wij ook onze eerste reis naar Zuid-Afrika maken.

Nu heeft iemand mij gevraagd om te kijken of er mini olifantjes te koop zijn van groot naar klein. Het materiaal is van een soort steen( marmer).Weet iemand misschien of dat te koop is en zo ja waar.

• jacqueline

Hallo Burg,

Wij hebben stenen beelden (beeldjes) gekocht toen we de Panorama route reden. Bij alle watervallen die je kunt bekijken staan kraampjes die ze verkopen. Pelgrimsrest heeft ook heel veel kraampjes waar je stenen beeldjes kunt kopen. Ik zal een paar foto's naar je mail sturen dan krijg je een indruk wat er te koop is.

Een hele goede reis gewenst.

Groet, Jacqueline

• Mickey

Hoi Burg

het is niet van marmer maar van een zachter steensoort, makkelijker te bewerken wat vaak heel glad gepolijst is. Langs de Panoramaroute kun je het heel veel kopen, zoals Jacqueline al zei, maar ook in winkeltjes door heel Zuid-Afrika (al ben je voor de grootste varieteit en de beste prijs bij de Panoramaroute goed). Mijn ervaring is dat afdingen niet zo'n gewoonte is als in Noord-Afrika, dus geen toneelstukjes en drama's… meestal wordt er wel een klein beetje van de prijs afgedaan, zeker als je meerdere dingen koopt, maar niet echt dat je op de helft of een derde van de prijs terecht komt, zoals bv in Tunesie.

Fijne reis, Mickey

www.witrivier.tk (hier staan verschillende tips voor de “eerste-keer-reizigers”)

• Mo

Ik heb een paar jaren geleden een set van die kleine olifantjes gekocht (van groot naar klein) op die lange markt in Swaziland (in de buurt van mlilwane)

Maar deze olifantjes die ik heb zijn van hout, volgens mij! En dat is misschien niet wat jij bedoeld. Ik heb er in totaal 18…..erg leuk!

Groet Mo

• Wim M

Mickey en Burg,

Yep, heel breekbaar. Dat is speksteen een sedimentgesteente.

Breekbaar maar heel bijzonder. Nadat z`n pootje (olifantje) afgebroken was (snik) er een paar van hout gekocht. (ha, ha, is er al 1 van gespleten)

Veel plezier,

Wim

• Aryan

Ik heb een aantal jaren terug als kadootje voor de thuisblijvers 4 of 5 van die kleine groene stenen beeldjes gekocht op de knysna dag markt langs de N2, vlak voor Knysna tussen Wilderness en Knysna in.

Zijn inderdaad erg fragiel, en de verkoper heeft ze zeer voorzichtig en goed ingepakt en ze prijken nog steeds bij veel vrienden van ons op de welbekende plankjes.

Doe mij maar biltong :P

• Burg

Bedankt voor jullie reactie en adviezen. Afdingen hoeft voor mij niet. De mensen daar gun je ook wat.

• Pim

Vaak dingen de verkopers zelf af :-)

This one is R 100 but you can have it for R 75…

Pim

• nathan

Í make special pirce…

• mtb

You`re my friend: I make a special price for you!

Zeker iets afdingen: ook daar hebben de mensen lol aan.