Fietsen in Zuid Afrika

• Bleijer

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd in hoeverre men in zuid afrika zit te wachten op een fiets. Heeft de armere bevolking hier behoefte aan? Ik ben benieuwd!

Gr, Bleijer

• Cristien

Ja hoor, ik denk het wel.

Je ziet steeds meer mensen fietsen langs de weg. Het viel ons dit jaar echt op.

Veilig is het niet, vooral niet langs de snelwegen.

Wel is het sneller dan lopen.

• Annemieke

Ik denk het wel. een goed alternatief voor de busjes. Maar hier geen fietspaden, men moet naast de weg fietsen en daar liggen stenen. rommel etc.,dus snel kans op lekke banden! Veilig is het ook niet.

En of de armste fietsen kunnen betalen….?? Op afbetaling altijd natuurlijk, wat trouwens hier de gewoonste zaak van de wereld is.

Ja de fiets moet een goed alternatief zijn, voor al die busjes (taxies) waar men over klaagt en niet alleen over de taxiprijzen, maar ook hun gedrag op de wg.

groetjes uit een fris Kyalami,

Annemieke

• nathan

ik vond het maar gevaarlijk…

maar wel sneller dan lopen….

• joke

fietsen doen ze hier vanaf jonge leeftijd en beginnen net zoals in NL met zijwieltjes en gaan dan voor het grotere werk

let wel dat het mountain bike achtige fietsen zijn met dikke banden en aantal versnellingen

naar school gaan als er geen bus is gaat altijd sneller met z'n drieen op een fiets dan lopen

en juist in de middle of nowhere wordt er heel wat afgefietst en staan er zelfs waarschuwingsborden langs de weg