Rand in de brand

• Aryan

Verschillende SA nieuwsoutlets berichten dat veel van de actie v/d rand voor komende week afhangt aan de speech zoals die vanavond door Mbeki gebracht gaat worden.

Armpjes over mekaar, en rustig kieke hoe die waardeloze, niet-performende lam excuus voor een monetaire unit verder naar beneden glijd. Want laten we wel wezen; de Rand is dit jaar nog steeds de slechtst performande munt uit het Internationale mandje, volgende week zal die positietie zich waarschijnlijk verder verstevigen aangezien Mbeki niet al te positief geluimt zal zijn na de excutie van zijn lijfwacht.

Iemand de film shake zulu ooit gezien ? Eerst de lijfwachte, en dan…. dit zal ongetwijfeld door het hoofd van economisch gezien de meest succesvolle post94 SA president heen gaan.

Next stop: Uhuru

• Corné

Nog meer SA nieuwsoutlets lieten doorschemeren dat er een ‘slightly’ negatieve beweging zal plaatsvinden mbt de Rand.

Alle ogen zijn gericht op de Amerikaanse markt.

Waar stond dat bericht mbt de lijfwacht van Mbeki? Heb het nergens kunnen lezen nog.

Uhuru…:) Spreekt hier Siener Blaauw weer :) Kom kom Aryan, jij gelooft toch niet in zo'n broodje aap verhaal?

Groeten uit een heerlijk Balule, stralend blauwe lucht en een zeer aangename temperatuur.

Corné.

www.amukela.com

• Aryan

Hoi Corne, ea,

Natuurlijk is het hele circus rond het veelbeladen ‘Uhuru’ woord *kuch* behoorlijk buiten proportie getrokken door bepaalde *kuch* minderheden.

In mijn vorige post heb ik dit woord aangehaald in de veronderstelling dat ‘iedereen’ op de hoogte is wat dit woord betekend, en 1 keer googlen geeft 1,87 miljoen hits op dat woord, dat ‘vrijheid’ betekend.

Dit woord is in vreselijk veel manieren gebruikt en misbruikt, maar de essentie die ik hieruit haal is dat de vrijheid zoals die veel Zuma gezinde aanhangers en bestuurders voor ogen staat er een is die verworven moet worden door dit te nemen, en waar mogelijk met geweld. Dat gegeven in zichzelf kan en zal een periode van grote instabiliteit en onzekerheid voor SA inhouden.

Echter: aan het einde van die (zuma-esque) periode zal SA zich verder ontwikkeld hebben in de vorm zodat ook die groeistuip uiteindelijk tot verdere groei voor het geheel Zuid Afrikaanse gebied dient.

Uhuru is soms als excuus voor een zekere *kuch* minderheid gebruikt om zich in anders dan op een defensieve manier op te stellen en een gewapende, offensieve manier het oude SA te heroveren. Zoals de historie al meerdere malen bewezen heeft, is dit een futiele onderneming, en zullen en kunnen dezen enkel wachten op de dingen die komen gaan. Deze status-quo frustreert echter velen….

Ik noem het SA na de komende moeilijke periode het “ Nieuwe Nieuwe Zuid Afrika” , en een goede plek om te vertoeven.

Zo, dat woordenboek is er weer uit. Verder nog vragen ? Mensen kunnen me ook mailen.

ter Info,

aryan_@_home.nl

Ps: de rand staat op 11.70, Euro rallied tov de dollar richting 1.46.

Pps: die lijfwacht heb ik ook nog niks van gezien, maar een vriend mailde mij en zei dat Mbeki er gisteravond er nogal vlakjes uit zag, ‘doped’ was de term die hij gebruikte, zat de que een beetje te lezen, en dat was 't volgens hem. Zelf nog niet kunnen zien, wel wat commentaar.

• Pim

>>>en 1 keer googlen geeft 1,87 miljoen hits op dat woord

Black Uhuru, dat was toch een reggae band? 672 000 hits op Google :-)

Pim