Kleding en Kaapstad

• Steffie

Wij gaan eind oktober 4 weken rondreizen in Z-A van Johannesburg naar Kaapstad. De laatste 5 dagen verblijven we (zonder auto) in Kaapstad.

Kan iemand mij advies geven over de kledingkeuze? Is het voldoende om 1 fleecetrui mee te nemen? Ik lees namelijk dat het ‘s morgens en ’s avonds koel is.

Hoe staat het met de veiligheid in Kaapstad? Kun je 's avonds veilig over straat lopen of kun je beter een taxi nemen.

Groet Steffie

• Cristien

Fleecetrui en 's avonds een taxi als je wat verder weg gaat.

In het drukke centrum liepen wij 's avonds overal naar toe, met alleen een creditcard op zak.

Geen tassen of camera's bungelend aan je lijf.

Nooit ergens last gehad.

Daarmee wil niet zeggen dat Kaapstad een veilige stad is.

• Annemieke

Een fleecetrui mee kan nooit kwaad.

Waterfront is best veilig, maar voor de rest moet je in (vooral als het donker) is niet in Kaapstad rondlopen. Overdag waar veel mensen zijn kan het niet kwad. Toch gewoon altijd oppassen en niet met dure dingen rondlopen en je e.v. je handtas stevig onder je arm houden.

Veel plezier

Annemieke

• Longbeachview

Wat moet je in Kaapstad zonder auto? Er is géén openbaar vervoer hier zoals je gewend bent in Nederland. De taxibusjes puilen uit en daar ga je als blanke echt niet in zitten. Nog gevaarlijk ook. Alleen het V&A Waterfront is wel veilig in het donker maar verder zou ik nergens een stap willen zetten. Ze zien al aan je neus dat je buitenlander bent dus target!

Huur gewoon een kleine auto en je geniet drie dubbel van je verblijf hier in Kaapstad.Je ziet anders veel te weinig door de afstanden.