pakketje sturen naar Pretoria

• Ineke

Hallo prikborders,

heeft iemand een idee over hoe ik een kado naar mijn nichtje in Pretoria kan sturen? Pakje van 1 a 2 kg, in grote envelope, wat is het veiligst (lees: dat je zeker weet dat het aankomt) En wat zou dat kosten? Lees het graag, groet Ineke

• Mickey

Ineke

Je kunt het beste even op de website van TNT-post kijken, daar staan alle tarieven. Bij mij is het 1x fout gegaan met een pakket, verder komt alles aan (1x wel heel erg vertraagd, maar voor de rest gaat het eigenlijk wel goed). De ene foute keer is het daar op het postkanoor vergeten aan te bieden aan de postbuseigenaar en daarna weer retour gestuurd (na een mandje of wat), ik heb het pakket dus, tegen fikse kosten, wel weer terug.

Echt dure spullen neem ik na die tijd ewoon me (is ook een idee… ;-) )

Groeten, Mickey

• annemieke

Goed verpakken en geen kostbare spullen opsturen. OOk voor de waarde Euro oo,oo aangeven anders moet de ontvanger nog invoerrechten betalen!

Wij hebben tot nu toe alles ontvangen vanuit Nederland.

Wat Mickey aangaf, het kan even duren voordat het aankomt.

Groetjes uit een winderig Kyalami,

Annemieke

• bob

ineke.

Hier is een formilier die je kan halen bij post kantoor en ook een plastick hoes

Die meote je in vullen en dan kost het tot 2kg 22.95 euro

Maar wel tot kg of 2 tot 5 kg die kost 32.45 euro dit per luicht post

ik doe dat al 20 jaar zo

Bob

• S. Folkerts

Begin dit jar een pakketje van bijna 2 kilo naar Pretoria gestuurd. Gewone beatrix zegels er opgeplakt. Ik meende ongeveer 20 euro. En op poskantoor een bewijs van ontangst geregeld. binnen 3 week op plaats van bestemming.

En zoals al eerder een keer aangeven dat er niks van waarde inzit.

• Maria

ons clubje heeft connecties met een zee vervoerder, 2*per jaar gaat een container met inhoud richting ZA

• nrrdgrrl

over de waarde verder nog: de postbeambten houden niet erg van lezen, want alle soorten verpakkingen met boeken komen keurig aan.

ze houden wel enorm van handgemaakt breiwerk. of het van hier gaat of naar hier komt, maakt niet uit, 100% gegarandeerd verdwijnt het. er zijn inmiddels meer dan tien pakketjes op een andere bestemming aangekomen dan bedoeld. grrrr.

“we deliver, whatever it takes” is de slogan van sa post. jammer dat ze er nooit bij zeggen *waar* dan.

• Ineke

Hallo allemaal,

ga vanmiddag maar even naar het postkantoor en ik probeer het gewoon een keer, met een ‘proefpakketje’, hoop dat ze het krijgt, bedankt voor info en tips,

groet Ineke

• loes

oei - heb je zeker niet een poosje terug hier gelezen wat er met de boeken van amazon.com gebeurd - en dat bij de achterdeur van het hoofdposkantoor in jhbg als ik het me goed herinner (lol)