Housing project for homeless people (video)
http://www.youtube.com/watch?v=zpTO5q93Edg
Impala,
Deze 25 min video is hartverscheurend en laat zien dat er nog zo veel moet gedaan worden.
Zonder proper housing kan alles misgaan met jouw leven en samen met die van jouw gezin, want je ziet de einde van de tunnel niet meer.Met als gevolg straat criminaliteit en steeds grotere worden criminaliteit, jaloezie moord, en ga maar zo verder. Al deze huidige criminelen zijn opgevoed als criminelrn door de society. Het is bijna niet meer te stoppen.
Ten eerste de mensen moeten een goed standvastig werk hebben waar ze genoeg geld kunnen verdienen om iets voor hen zelf te kunnen op te bouwen !!!!!!!!!
Maar helaas, worden de rijken steeds rijker en de armen steeds armer.
Ik heb nu een voorbeeld van mijzelf samen met een familie van BurundI die hier al 15 jaar wonen. Ik heb hun leren kennen toen ze hier voor het eerst aankwamen. De man was een voetbalspeler en zij niets, hoewel ze wel goede kantoor kwaliteiten had. Intussen hebben ze 3 kindertjes waarvan de jongste 8 jarige Jordi nu bij Westerlo nationaal voetbal speeld als een suksesvolle min 9 jarige. Gelukkig werken beide de man en de vrouw en kunnen ze zich dat veroorloven. Verder ben ik er nog om alles in het oog te houden en raad te geven, wat zeer gewaardeerd word.
Dit gezin is een voorbeeld voor alle buitenlanders hier in Tessenderlo. Ze kunnen het nu ook wel alleen, maar ze willen mij niet meer loslaten, wat ik fijn vind want we zijn een hechte familieband geworden; ik ben de bompa, waar ze elke dag “raad” komen vragen. Ik eet daar bijna elke dag, zij en de kinderen komen bij mij poetsen en de ramen wassen, zonder dar er ergens geld bij betrokken is.
Zo vind ik dat het leven moet zijn, elkaar helpen, de ene met zijn kennis van het leven en het land en om werk te regelen en de andere met de thuis huishouding. We hebben toch allemaal onze eigen capaciteiten.
Groetjes
Piet
Met het Housing project is hier veel mis.
Ten eerste kan het ANC zijn belofte niet houden om snel huizen voor de armste te bouwen, dus gaat het te langzaam. (steekpenningen)En als er huizen zijn, worden ook nog vaak aan de verkeerde mensen, die een redelijk inkomen hebben en dus zelf een huis kunnen krijgen (ook d.m.v. steekpeningen helaas), maar zij willen zo goedkoop mogelijk wonen.
Wij zien ook vele nieuwe huisprojecten hier in de buurt die gebouwt worden, maar wie daar in komen dan kunnen wij niet zien. Het probleem is dan ook nog vaak dat er dan weer shaks (hutjes) vlakbij worden gezet. Dit ondervinden de bewners (zwart) ook als een probleem.
Er zijn hier vele ilegalen (uit Zim etc.) die moeten toch ergens wonen en vergis je niet dat er ook mensen profiteren aan die armoede. Er zijn veel huisjesmelkers die die shaks neerzetten en deze verhuren, voor tenminsten ZAR 250,- per maand. Veel geld voor die mensen!
Om ui de armoede te komen, is opleiding heel belangrijk, maar ook daar schiet het ANC tekort, helaas. En de rijken worden rijken en niet alleen zijn dat blanken!
groetjes uit een nog droog Kyalami
Annemieke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?