diesel prijzen

• Pieter

Haloo,

wij vertrekken zondag naar Kaapstad en hopen in een kleine 4 weken met een BOBO camper (diesel) een fantastische vakantie te hebben. Ik heb al veel info en tips van dit forum gehaald maar zou nog wel willen weten wat eigenlijk de prijzen van diesel en benzine in ZA zijn. Is er iemand die pas geweest is en me dat kan vertellen? Of iemand die er woont?

alvast zeer bedankt voor de info.

groet, Pieter

• Theo

met google kom je overal

http://www.shell.co.za/vpower/pprice.htm

• Longbeachview

Gisteren getankt hier in Kaapstad .Ik betaalde 9.40 rand voor 1 liter benzine (95 unleaded) .

Met de koers van vandaag is 1 euro ongeveer 11.50 rand.

Wat diesel kost weet ik niet. Is hier wel iets duurder dan benzine .

Ook boven in Zuid Afrika bijvoorbeeld Gauteng is de brandstop iets duurder . waarschijnlijk vanwegen het transport over land.

Vraag het even per email aan BoBo campers. Zij weten het echt wel. Trouwens prima campers!! Echt toppie!

Hou er rekening mee dat er contant betaald dient te worden bij de benzine pompen. ( geef een paar randjes fooi als ze je ramen zemen of i.d. ) Je hoeft zelf nooit te tanken dat wordt voor je gedaan!

prettige reis!

• Jan

Hi Pieter,

de prijs van diesel in ZA is niet gereguleerd. Dit betekend dat het per pomp verschilt omdat de pomphouder zelf z'n prijs kan bepalen.

De prijs verschillen zijn aanzienlijk afhankelijk waar je tankt. Het verschilt ook of je aan de kust of in ‘t binnenland tankt. (verschillen van zo’n ZAR 2 per liter)

Hier in Kaapstad is het verschil tussen de pompen (zelfde merk Diesel, 1km van elkaar verwijderd) ZAR 9.85 (hoog) en waar ik tank ZAR 9.40.

Simpele regel met tanken; NIET aan de rijksweg tanken want dat is ALTIJD duur!

Hoop dat 't een beetje helpt.

Jan