ervaringen dusseldorf

• Daniëlle

Hoi allemaal,

Ik vlieg in November vanaf Dusseldorf (via Schiphol) naar Johannesburg. (Het is nogal een omweg maar de ticketprijs is aanzienlijk lager.) Wie heeft er ervaringen met vliegen vanaf Dusseldorf?

Ik vraag me met name af hoe snel de afhandeling van de bagage gaat. (bij terugkomst) Ik moet dan met de trein terug naar Nederland, maar heb geen idee hoe lang je gemiddeld in Dusseldorf nodig hebt. (Dus vanaf het landen tot en met je bagage van de band halen en door de douane heen.)

Ik land om 12.45 in Dusseldorf. De ECI vertrekt om 15.14 uur eerst volgende om 18.13 uur. Kijkend naar mijn ervaringen op Schiphol zou 2,5 uur meer dan genoeg moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Patrick

Hoi Daniëlle,

Dusseldorf is een vrij kleine luchthaven. Ik heb vorig jaar vanaf Dusseldorf naar Berlijn (en terug) gevlogen en prima ervaring ermee opgedaan. Ik weet niet precies waar het station is ten opzichte van de luchthaven, maar vanaf landen tot het in handen hebben van je bagage duurt maximaal een half uur. Dan lijkt me die twee overige uren meer dan genoeg om naar het station te komen!

Succes en groeten,

Patrick

• Marco (Tongasabi)

Mits er geen vertrahing is moet dat ruim voldoende tijd zijn, op de meeste luchthavens ben je ca. 30-60 minuten kwijt voordat je buiten staat. Suc6 Marco.

• Bo

Dat moet normaal gesproken makkelijk lukken. Je gaat vanuit de terminal met een skytrain naar het treinstation, zie http://www.dus-int.de/dus_nl/trein/.

• Marleen

Wij zaten binnen een uur, na de landing, in onze auto. De bagageband loopt vrijwel meteen als je er bent na de wandeling vanuit je vliegtuig. Wij hebben geen douane meer gezien. We hadden wel een tussenlanding in Parijs toen we terugkwamen uit Johannesburg, dat scheelt uiteraard ook nog. Je hebt dus tijd genoeg om je trein te halen.

groeten Marleen

• Pieter

wij hebben er ook goede ervaringen mee, snelle afhandeling van alles, bagage was al binnen toe wij ook in de hal aankwamen. Daarnaast (maar je gaat met de trein) is het parkeren er veeeeeeel goedkoper dan in Amsterdam. Wij betaalden voor 2 weken € 52.

groeten en veel plezier, Pieter

• Bo

Wij moesten in augustus vrij lang op onze rugzakken wachten, sommige koffers van anderen waren al zeven keer voorbijgekomen, maar zaten een uur na de landing toch al in de auto.

• Daniëlle

Bedankt voor de antwoorden. Dat klinkt zeer positief. Bedacht me later ook dat de afhandeling van de bagage van een fokker50 nooit lang kan duren!

Ik wist al dat parkeren daar vrij goedkoop was maar de trein blijft een stuk goedkoper! Voor slechts 16 euro van Dusseldorf naar Utrecht. Daarbij vind ik het wel prettig om na zo'n lange vlucht niet meteen geconcentreerd in de auto te zitten.

Nog twee maandjes wachten. (duurt nog veel te lang)

• kirsten

Hoi Danielle,

wij gaan in februari naar SA. Via welke site heb jij Dusseldorf geboekt en met welke maatschappij vlieg je?

Als er nog andere mensen zijn die tips hebben voor voordelige tickets hoor ik het graag. Ben net een beetje begonnen met zoeken maar kom overal zo op 930 euro uit.

Alvast bedankt!

Groetjes Kirsten

• loes

ltu (air berlin) vliegt direct van duss naar kaapstad.