Jas meenemen in oktober?

• Tam

We gaan in oktober 3,5 week naar Zuid-Afrika en reizen van Johannesburg naar Kaapstad. Ik neem een vest mee voor 's avonds, maar heb ik ook een regenjas of een windjack nodig in die periode? Kan het nog koud zijn in oktober? Een jas neemt zoveel plek in beslag vandaar!

Bedankt voor jullie reacties!

• Annemieke

Hallo Tam,

Heerlijk vooruitzicht jullie reis. Maar neem gewoon een vest mee en 1 trui voor de zekerheid. Als het regent dan is het niet echt koud, maar ja nat kan je wel worden, niet. Een jas hoef je niet mee te nemen hoor.

groetjes en veel plezier

Annemieke uit Kyalami

• joke

Zeker omdat je reis ook naar Kaapstad gaat zou ik je aanraden een windjack in te pakken. En dat is niet voor s avonds maar gewoon ook voor overdag wanneer je bijvoorbeeld Cape Point bezoekt of een wandeling op strand van Wilderness maakt, Tsitsikamma, boottochtje, op safari de morning drive kan best nog wel koud zijn voordat de zon goed op is…. om maar wat te noemen. En zo'n windjack neemt niet zoveel plek in; of je moet een verschoning zoeken om nieuw windjack te kopen op vakantie ;)

• Mickey

Hoi Tam

Ik heb altijd een vest/fleecetrui ofzo bij me, soms kan het ‘s avonds opeens koud zijn, zeker in de Kaap. Ik draag meestal laagjes, dan is het altijd aan te passen. Als ik jou was zou ik zo’n dun windjack meenemen, want het kan daar behoorlijk waaien!

Fijne vakantie! WIj gaan in dezelfde periode, maar dan de andere kant om!

Mickey

www.witrivier.tk

• bob

hallo ik ga altijd in oktober tot 22 december

En dan is het zeker 23 graden overdag en avond 19 graden

Dus regen kan je overal tegen komen

www.somersetwest-rsa.nl

• Longbeachview

Neem voor de Westkaap zeker een windjack mee. Het kan hier behoorlijk stormen. Anders koop je er toch gewoon een ter plaatse. Hier veel goedkoper dan in Nederland.

Leuk souvenir!

Geniet jou reis! Mooi blij!

• Reisgraag

Tam,

Wat er morgen in de Kaap kan gebeuren, kan ook in oktober gebeuren, altijd heel wisselvallig.

Als je de voorspellingen mag geloven, zal morgen de Tafelberg waarschijnlijk gesloten zijn vanwege stormwinden, hoge golven en goede kans op regen.

Piet