ff proberen... namibie...

• nathan

Na onze ervaring in ZA blijkt dat we toch nog weleens die kant op willen…

We zitten sowiezo te twijfelen of dat op korte of lange termijn moet gebeuren, echter het kriebelt toch wel…

Wat adviseren jullie?

Nog een keer ZA of bv kiezen voor Namibie of een combinatie?

Zijn er mensen die in beide landen geweest zijn? Wat zijn verschillen en overeenkomsten?

Hoe is het prijspeil in Namibie in vergelijking met ZA?

Ideeen zijn welkom!… Laat ons dromen!

groetjes nathan

• joke

http://namibie.startpagina.nl/

• Mo

Hallo Nathan,

Leuk om te lezen dat je zo genoten hebt in Zuid-Afrika!

2 jaar geleden ben ik 3 maanden naar zuidelijk Afrika geweest en met een vriendin heb ik toen ook bijna een maand rondgereisd vanuit kaapstad naar Etosha en weer terug. Wij zijn toen vanaf kaapstad, clanwilliam, springbok naar de fish river canyon gegaan, toen in namibie via keetmanshoop, maltahohe, sesriem, swakopmund, omaruru en outjo naar Etosha. In Etosha hebben we overnacht in Okaukeujo en Namutoni. En toen via Windhoek en Mariental, keetmanshoop terug via de Grote Karoo, kleine Karoo naar Wilderness.

Ik vond Namibie prachtig, maar in mijn beleving rijd je daar meer van de ene bezienswaardigheid (en dat is ook allemaal zeer de moeite waard) naar de volgende…en die route neemt iedereen….(niet dat er zoveel mensen rondreizen!)

In zuid-afrika hoef je niet zo ver te rijden om weer in een heel ander gebied terecht te komen met andere bezienswaardigheden en in namibie rijd je meer langere afstanden.

Daarom vind ik zelf Zuid-Afrika leuker en mooier dan Namibie, maar Namibie is wel een plek waar je geweldig op vakantie kunt en dat je eigenlijk ook gezien moet hebben….ik had het niet willen missen.

Misschien is het iets voor je om via de westkust van zuid-afrika naar Namibie te reizen…en dan ook terug via de grote karoo.

Blijf dromen!

Succes Mo