Tips rondje noord-west kaap

• Anja

Hallo,

1 oktober arriveer ik in Kaapstad samen met man, zoontje (4) en schoonmoeder om een dorpsgenoot in Pofadder te gaan bezoeken. We combineren alles met een “rondje” noord en westkaap per huurauto. Auto heb ik al geregeld. Onze route zal globaal Kaapstad - Springbok- Pofadder- Augrabies- Kimberley - Graaf reinet - Knysna - Kaapstad zijn

Wie heeft er goede tips, leuke (betaalbare) accomodaties, B&B's van hollandse emigranten, al je tips en ideeën zijn welkom.

Alvast bedankt! Groet, Anja

• jeanette*

hoi anja

op onze website vind je een paar dagen in jou program. Vooral de trail bij clan william kan ik je aanraden. zie www.reismetmemee.nl afrika 2005

mvg

jeanette

• Greta

Dag Anja,

op deze website vind je nederlandse (& Vlaamse) gastenhuizen in Zuid Afrika.

Kijk ook even op deze site naar hun favoriete routes, vooral Nieu Bethesda bij Graaff Reinet vind ik prachtig.

Geniet van je vakantie en nu alvast van de voorbereidingen,

Greta

• Cristien

Och Pofadder, 4 weken geleden hebben we er de tank vol gegooid.

Een lange weg en in de zomer bloed heet. Sluit je I-Pod aan en zing onderweg lekker mee met Sakkie-Sakkie muziek. Wie weet zijn er nog wel bloemen in Namakwaland.

Hier onder de N14 van Springbok naar Upington, waar Pofadder aan ligt.

• nathan

nederlandse/belgische emigranten waar wij geweest zijn:

oudsthoorn: villa rustique

swellendam: country lodge

summerset west: de molen guesthouse

kaapstad: maartens guesthouse

grt nathanAnja schreef:

>

> Hallo,

> 1 oktober arriveer ik in Kaapstad samen met man, zoontje (4)

> en schoonmoeder om een dorpsgenoot in Pofadder te gaan

> bezoeken. We combineren alles met een “rondje” noord en

> westkaap per huurauto. Auto heb ik al geregeld. Onze route

> zal globaal Kaapstad - Springbok- Pofadder- Augrabies-

> Kimberley - Graaf reinet - Knysna - Kaapstad zijn

> Wie heeft er goede tips, leuke (betaalbare) accomodaties,

> B&B's van hollandse emigranten, al je tips en ideeën zijn

> welkom.

> Alvast bedankt! Groet, Anja

• joke

Leuk Pofadder. Hier in Zuid Afrika is het zoiets als in Nederland Lutjebroek/Lutjewinkel; je bent pas echt op vakantie of op reis in Zuid Afrika geweest als je Pofadder bezocht hebt.

Augrabies is het park natuurlijk schitterend, zeker de huisjes met uitzicht en de waterval blijft altijd spectaculair. Voor je zoontje zal zeker ritje door het park leuk zijn, want de beesten zijn niet zo schuw en laten zicht goed zien.

Wanneer je Graaf Reinet overnacht en tijd hebt sla dan niet bezoek aan Camdeboo park over; zeker de Valley of Desolation is meer dan de moeite waard.

Vindt zelf de accommodaties van SAN parks altijd goed en op je weg heb je verschillende parken. www.sanparks.org Zeker met een kind heb je de vrijheid om zelf te koken eh meer braaien en de ruimte voor kind om te bewegen.

Kimberley natuurlijk niet bezoek aan het grote gat museum vergeten

Veel plezier en mooi ry!

• Cristien

Ja Joke, ik ben het echt met je eens.

Ik heb me een paar jaar geleden rot gezocht naar informatie over Pofadder en ben er nu twee keer geweest. Wel op doorreis, maar altijd tijd genomen om even mensen te ontmoeten.

Arno van Zijl verteld een grappig storietjie over Pofadder en sy mense.

• Greta

als je met een kind rondreist is one-o-one gastenhuis in Oudtshoorn ten zeerste aan te bevelen - http://www.one-o-one.info/Nederlands/gastenmenu.htm - vergeet niet dat veel B&B's in ZA kinderen onder de 12 jaar weigeren …

Kijk ook even op hun website voor uitstappen in de buurt, vooral de dierenparken zijn heel leuk voor kinderen.