buitensport artikelen en fotomateriaal in Jo'burg

• annie over

Hallo,

wij gaan naar Z.A. en willen graag weten waar in Jo'burg een goeie zaak is voor kampeer artikelen (zoals pannetjes, muskietengaas, etc.) en een zaak met een ruime keus aan digitale fotocamera's. Is het ook financieel interessant een camera in Z.A. te kopen of niet?

Bedankt.

• nathan

voor zover ik heb kunnen zien (ik ben er niet specifiek mee bezig geweest) is het kopen van electische apparatuur niet echt super interessant, ondanks het teruggeven vd belasting.

Ik heb gekeken naar mijn eigen spiegelreflex, een tomtom en mobiele telefoon.

Maar de mensen die in ZA wonen hebben daar misschien meer ervaring mee.

• ZaZoe

Buitensportzaak: Outdoor Camping in Pretoria bijvoorbeeld en winkels van 4x4 Megaworld. Op internet vast wel adressen en routebeschrijvingen op te snorren.

Aanschaf van foto-apparatuur is hier niet aan te raden. Zelfs als je inderdaad weet dat je de VAT (14%) op de luchthaven weer terug kunt claimen, dan nog zou ik hier niets duurs aanschaffen. Zelf koop ik altijd mijn fotoapparatuur in Nederland al wonen we nu alweer bijna 3 jaar in Zuid-Afrika!

Groetjes en fijne reis,

Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

• Annemieke

Outdoor warehouse, heeft echt alles op dit gebied. Kijk even op www.outdoorwarehouse.co.za

Ik weet dat een grote shop zit vlakbij Fourways Mall.

sus6

Annemieke

• Annemieke

Helaas Annie is digitale camera's hier duur, alles wordt geimporteerd. Is vaak duurder dan in Nederland, het enige voordeel is dat je de VAT (btw) van 14% kan terugkrijgen op de airport.

sus6

Annemieke

• Annemieke

Outdoor ware house adressen:

Physical Address: Postal Address:

Fourways View Centre

C/o Cedar and Witkoppen Roads

Fourways

2191

Johannesburg

South Africa

Tel : (011) 465-1307

Fax : (011) 465-6118

eMail : fourways@odw.co.za

Trading Hours: Mon - Fri 8.30 - 17.30

Sat 8.00 - 16.00

Sun 9.00 - 14.00

en deze is wat makkelijker te vinden: maar kijk even op site!

Physical Address: Postal Address:

Livingstone Lifestyle Centre

18 Waterval Crescent

Woodmead

2191

Johannesburg

South Africa

Tel : (011) 656-3903

Fax : (011) 656-3902

eMail : woodmead@odw.co.za

Trading Hours: Mon - Fri 8.30 - 17.30

Sat 8.00 - 16.00

Sun 9.00 - 13.00

• loes

dan moet wel het vat refund kantoor open zijn. als je met de KLM vlucht vanuit jhb vertrekt en je zoals wij met de comair vlucht vanuit kaapstad gekomen bent, heb je pech - alles is dan al dicht. had het in CT bij de waterfront al in orde gemaakt en de mw daar vroeg nog of ik met KLM vertrok, maar verzuimde te vertellen dat er dan niemand meer aanwezig zou zijn

• annie over

Dank je voor je informatie! Precies wat we weten wilden. Hopen een 5 weken door ZA te trekken “zonder kleerscheuren”.

groeten

Annie

• annie over

Hallo,

Ook goede tip zeg! Maar ja, het is er nu eenmaal niet zo overregeld als in Nederland….

groeten

annie