inentingen

• christa

Hallo lezers,

Even een vraagje. Wij willen volgend jaar juli-augustus met een camper 3 weken naar ZA. Wij zijn 2 volwassenen en een kind van 9.

Ik heb begrepen dat het slikken van malariatabletten dan niet echt nodig is.

Maar hoe zit het met de inentigen???

Groet, Christa

• Maria

christa schreef:

>

> Hallo lezers,

>

> Even een vraagje. Wij willen volgend jaar juli-augustus met

> een camper 3 weken naar ZA. Wij zijn 2 volwassenen en een

> kind van 9.

> Ik heb begrepen dat het slikken van malariatabletten dan niet

> echt nodig is.

> Maar hoe zit het met de inentigen???

>

> Groet, Christa

GGD artsen zijn deskundige adviseurs :)

• Marion

Inentingen zijn zeker nodig, malariatabletten niet.

Groet, Marion

• Pieter

wij zijn via onze verzekering terecht gekomen bij Meditel, hier werd ons door een arts DTP en Hepatitis A inentingen aangeraden, hebben we ook genomen. Tevens 1 persoon Typhus i.v.m. bepaalde medicijnen die al gebruikt worden. Malariatabletten was vrije keus omdat we alleen in Kruger komen in oktober en malaria muggen dan nog niet altijd voorkomen, tenzij er veel regen valt. In juli en augustus zijn ze niet nodig. Preventief nemen we ze toch maar mee.

Groet, Pieter

• Annemieke

Je hebt GEEN inentingen nodig voor dit land. Wel voor andere Afrikaanse landen.

groetjes uit een winderige, maar nog steeds droog Kyalami,

Annemieke

• Remco

Geen inentingen nodig? Waarom zeggen alle GGGD artsen en de Tropencentra dan dat je DTP en HEP A moet hebben voor Zuid-Afrika? Vreemd advies…….

groeten Remco.

• Mickey

Christa

Ik heb wat info over zektes, inentingen en voorzorgsmaatrgelen verzameld en gzet op mijn website www.witrivier.tk Ook tips over verkeer, elecriciteit, bellen etc. Misschien handig?

groetjes, Mickey

www.witrivier.tk

• joke

Beste is een cocktail (een zwakkere voor je kind) die je na zoveel weken/maanden weer moet nemen zodat je de komende jaren ‘beschermd’ bent.

En mocht je wat overkomen kan ik je uit ervaring vertellen dat je al die injecties binnen no time hier in Zuid Afrika krijgt.

Malaria moet je zelf beslissen, zijn genoeg adviezen te vinden over hoe je je dan gedragen cq kleden moet om beter beschermd te zijn mocht er een mug zijn.

• marion

Inenting niet verplicht wel verstandig is onsverteld.

Precies als bij de zuid europese landen.

Zeker de hepatitus ivm soms slecht gewassen groenten ed.

Ik zou het wel doen de huisarts kan dit regelen en de meeste verzekeringen vergoeden het ook nog.

Marion

• Wim M

Christa,

Wanneer je voor het eerst naar ZA gaat heb je DTP (B) en Hepatitis A-B nodig. De laatste moet 2x dus ruim voor vertrek laten inspuiten.

De Malaria tabletten moet je even bekijken want dat is niet overal en op alle tijden nodig. Wij werden door onze Zuid Afrikaanse reisorganisatie uitdrukkelijk gewaarschuwd om de tabletten in te nemen. (februari)

Fijne vakantie,

Wim