Omgeving Johannesburg luchthaven

• Peter

We landen op een zondag om 13.30uur in Johannesburg. We willen het ons niet te moeilijk maken, eerste keer in ZA, zelfs eerste keer buiten Europa. Daarom denken we dat het een goed idee is om niet te ver van de luchthaven te overnachten zodat we enkel de huurrauto moeten oppikken en wat kunnen bekomen van de lange reis. De dag erna rijden we tot Bergville/Winterton in de Drakenbergen (+/- 400 km).

Wat denken jullie? Overnachten in de buurt van de luchthaven? Ik heb al iets opgevangen van Kempton Park, vlakbij luchthaven, veilig en vele restaurantjes. Klopt deze info? Heeft iemand hier ervaring mee? Andere tips? Of zouden we toch al een stukje richting Winterton rijden?

P.

• Marco (Tongasabi)

Vraag is dan wat je al gevonden hebt? Wij gebruiken o.a. de Outlook Lodge, ook niet al te ver van de airport. Leuke restaurantjes, het is een beetje afhankelijk hoe je dat wilt zien het is namelijk geen vergelijk met Europa. Er zijn prima plaatsen om te eten maar meestal rijd je er heen, parkeer je de auto p een bewaakt terrein en na het eten weer terug naar de lodge, van de ene veilige have naar de andere om het zo maar te beschrijven. De meeste lodges hebben ook een mogelijkheid tot diner, als je er maar 1 nacht bent adviseer ik het simpel te houden.. Suc6. Marco

• loes

ik zou juist geniegd te zijn om op die zondagmiddag nog een eindje buiten de stad te komen. moet lukken als je echt om 13.30 aan de grond staat. tenzij je langer in jhbg wil blijven. op maandag is het weer een stuk drukker in en om het vliegveld. in kempton park ooit op zoek geweest naar een Nedbank, maar leek me niet echt een plaats om leuk in een accomm te gaan zitten.

grts

• Co

Wellicht niet helemaal on topic maar een paar jaar geleden zijn wij ook in Bergville en Winterton geweest. Bergville vonden wij helemaal niets, voelde me niet op mijn gemak daar. We zijn toen verder gereden naar Winterton, knus dorpje in de bergen. Goede uitvalbasis om dat gedeelte van de Drakensbergen te verkennen.

• Annemieke

Hallo Peter,

Als jullie op tijd aankomen in Jo burg. Zou ik een stukje alvast gaan rijden. Maar bedenk wel voor het donker op je logeer adres aan te komen. Het wordt hier hier nu om 17.30 uur al donker (en binnen 15 minuten is het dan pikdonker!)

Op maandagochtend, is het hier met het verkeer totale caos, vooral vanaf de luchthaven en Kempton Park.

Boek een leuke overnachting op de route, niet te ver weg, want je weet maar nooit of je vertraging etc. heb, maar gewoon buiten de stad.

sus6.

groetjes uit een warm Kaylami

Annemieke

• Peter

Toch zeer interessant! Heb je suggesties voor overnachtingen in Winterton?

Gr

P

• Peter

Dag Annemieke

Dat is het inderdaad, hé! Gaan we op tijd landen, lukt het vlot met de bagage en de huurauto, … Heb je suggesties voor overnachtingsplaatsen niet te ver van Johannesburg en in de juiste richting om de dag erna naar Winterton door te rijden?

P.

• Co

Wij hebben verbleven in The Swallow's Nest Bed & Breakfast. Het is een mooi landhuis wat ons prima is bevallen. In Winterton zit ook een restaurant met een pub. Winterton is niet zo groot maar een knus en beetje slaperig dorpje. Goede uitvalbasis om de mooie omgeving te verkennen.

Wij zijn in Bergville bij het Tourist Office geweest en die kunnen accommodaties voor je boeken (gratis bemiddeling).

groeten, Co

• Peter

Dankjewel voor de info!! Ik heb ondertussen de Berghaven holiday cottages in the Champagne Valley (Drakensbergen) ontdekt. Ken je die?

Gr

P.

• Annemieke

Hallo Peter,

http://www.wheretostay.co.za/thistledo/

Deze accomodatie is bij de Vaal Dam in Freestate, ongeveer 1 uur rijden van Jo burg. Lijkt me leuk en niet te ver rijden voor de eerste dag.

Geniet,

Groeten uit een heet Kyalmi,

Annemieke