geen gebruik maken van 1e deel vlucht

• miki

hallo allemaal,

Even een vreemde vraag….ik heb een superdeal gevonden voor een ticket dusseldorf-johannesburg. Alleen vlieg je dan van duus naar amsterdam en de volgende ochtend ams-johb (met klm). is niet handig, beter alleen gebruik maken van het stuk amst-johb. kun je zomar, zonder gevolgen, het eerste gedeelte laten voor wat t is?

groetjes

• Reisgraag

Nee hoor, dat gaat niet. Ze annuleren je naam uit het systeem als je niet in duus komt opdagen. Raar maar waar

Piet

• Greta

Piet heeft helemaal gelijk, niet doen!

• loes

niet doen! ik las 3 weken terug een artikel van een belgisch gezelschap die v a antwerpen naar manilla via amsterdam vlogen met KLM. a'werpen/a'dam was een voucher voor de trein. ze besloten toch per auto naar a'dam af te reizen en checkten daar in, maar omdat ze het eerste deel niet gebruikt hadden moesten ze de reissom a'dam/manilla opnieuw betalen. na veel geharrewar wil de KLM ze het bedrag nu terugbetalen, maar de passagiers besloten om naar de rechter te stappen om een proefproces uit te lokken. weet niet hoe lang dit gaat duren en wat de uitkomst is, maar ik verwacht er niet veel van (zoals met alles wat de luchtvaart aangaat) dit zijn zuiver lokkertjes om mensen uit andere landen via ned te laten vliegen en dat doen maatschappijen van andere landen ook. heb eens met een passagier in een BA toestel staan praten en die viel haast om toen hij hoorde wat wij betaald hadden. miki, ik heb dat via d'dorf ook bekeken (hoewel het voor ons in Rotterdam helemaal geen optie is) heen zou nog niet zo'n ramp zijn, maar terug wordt je niet blij van als je vanaf CT vliegt

suc6 met je beslissing

• miki

Tja dan blijkt de super aanbieding in ene niet meer zo super te zijn…nog maar even doorzoeken dan.

dank voor jullie reacties

groetjes, Miki

• jacqueline

Hallo miki,

Dit kan absoluut niet. Wij zijn ook via Dusseldorf gevlogen. We zijn met de hoge snelheidstrein naar Duss. gegaan hebben daar een hotel geboekt en deze hebben ons naar het vliegveld gebracht.

TIP je moet je ticket herbevestigen. Wij hebben dit door onkunde niet gedaan, in duss. stuurden ze ons van het kastje naar de muur (wij hebben weinig ervaring met vliegvelden) dus we waren aan de late kant (35 min. voordat het vliegtuig zou vertrekken). Het toestel was overboekt dit schijnt heel normaal te zijn, en wij konden niet mee! Vreselijk maar waar, alles is goed gekomen het heeft ons heel veel geld gekost en we hopen dat we het terug krijgen van KLM.

Toen we van Kaapstad naar Amsterdam vlogen zijn we niet doorgevlogen naar Dusseldorf.

Een hele fijne vakantie gewenst.

Jacqueline

• Dave

Hallo Jacqueline,dat je op de terugweg wel in A'dam afgestapt bent vind ik een leuke zet.Maar hoe zit het dan met de bagage?Wordt die niet automatisch doorgeboekt naar Dusseldorf?

• Bo

Helaas kan dit dus niet. Ik heb me ook al vaak verbaasd over het grote prijsverschil bij de KLM als je vanaf Dusseldorf via Amsterdam vliegt naar je bestemming i.p.v. rechtstreeks vanaf Amsterdam. Kijk maar eens op www.klm.de en www.klm.nl en voer bestemming Johannesburg in. Terwijl je vanaf Dusseldorf twee extra vluchten maakt ben je al gauw zo'n 250 euro p.p. goedkoper uit. En dit ligt niet aan de belastingen en toeslagen, het ticket is gewoon veel goedkoper.

Wat je eventueel zou kunnen doen is met de trein naar Dusseldorf gaan, dit kan al voor 19 euro p.p. Je bent dan wel veel langer onderweg, maar het scheelt toch behoorlijk, vooral als je met meerdere personen reist.

• Bo

Dit vraag ik mij dus ook af, hoe kom je dan aan je bagage?

p.s. ik denk niet dat je geld terug krijgt van de KLM. Je was zelf veel te laat op de luchthaven waar je drie uur van tevoren aanwezig hoort te zijn. Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt als je al in Dusseldorf bent. Vliegtuigen zijn vaak overboekt en als je zo laat komt loop je het risico dat je niet mee kunt, zelfs herbevestigen schijnt dan niet altijd te helpen. Het is raar dat dat zomaar kan, maar gebeurt regelmatig.

Ook als het vliegtuig niet overboekt was was het maar de vraag geweest of je nog mee gekund had, de bagage van de passagiers is dan al op weg naar het vliegtuig, dus misschien had jij nog wel mee gekund, maar je bagage niet meer. Zorg dus altijd dat je ruim op tijd aanwezig bent.

• d

je hoeft je bagage niet door te zetten, je kan zeggen dat je dat niet wilt. Op de terugweg kan je dan toch in Amsterdam uitstappen.