Hoi
Op onze reis naar Zuid-Afrika willen we vanuit Kaapstad oa Robben eiland en ook een township bezoeken. Kunnen we dit best samen of apart boeken en moeten we dit op voorhand doen? Bij welke organisaties kunnen we hier best terecht?
P.
Hallo Peter,
Het tegelijkertijd boeken van de tours is niet nodig. Wel wil ik je adviseren de kaartjes naar Robben Island van te voren te reserveren. De boot zit soms al dagen van te voren vol. Ze hebben dan je credircards gegevens nodig.
De townshiptour wordt door veel bedrijven aangeboden. De een beter dan de andere. Je kunt een halve of een hele dag. Maar vraag dat maar na in het guest house waar je gaat verblijven. Zij kunnen dit dan voor je regelen.
Mooie reis toegewenst!
Anita
www.3flavours.co.za
Waarom wil je een township zien in een grote stad?
Ik weet niet welke route je gaat rijden, maar overweeg eens zo'n tour te doen in een wat kleinere gemeenschap. Onze ervaring is dat dat veel persoonlijker is.
Wij hadden in Graaff-Reinet een rondleiding en waren erg onder de indruk.
Je kunt het zo regelen bij het informatie kantoor.
Als je in Graaff-Reinet een townshiptour wilt maken, raad ik je Xolile Speelman aan. Hij is in de town-ship Umazisakhe geboren en weet heel de voorgeschiedenis. Hij kan je ook projecten laten zien in GRT die door Hollanders opgezet en draaiende worden gehouden. Je kan hem in GRT bereiken op zijn gsm 082 8442890
Veel plezier.
dit lijkt mij ook een beter idee, peter, want om robbeneiland en een township in een dag in kaapstad te doen, lijkt me ook een druk programma. alles met een boot te maken, kan vertraging (weersomstandigheden) opleveren en dan zit je weer in de rats omdat je nog naar een township moet. onderweg kan je in G R, maar mischien ook vele andere plaatsen, smorgens na ontbijt en voor je weer op pad gaat, zo'n bezoek doen en is het daar mischien ook een stuk minder commercieel dan in zo'n grote stad.
grts
Onze route ziet er in grote lijnen als vogt uit:
Johannesburg - Winterton - Drakenbergen - Royal Natal - Golden Gate Highlights NP - Lesotho via Maseru - Cradock (Moutain Zebra NP en Addo Elephant Park) - Port -Elisabeth - tuinroute - wijnlanden - Kaapstad - Johannesburg (vliegtuig) - Pretoria - Johannesburg We komen dus niet langs Graaff-Reinet.
Suggesties voor de route en goede plaatsen om een township te bezoeken zijn meer dan welkom!
P.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?