suggesties route juli/aug

• Mirjam

Goedenmiddag zuid afrika mensen,

Ik heb het forum grotendeels doorgespit.Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb plannen om eind juni-juliof augustuus 3 weken naar zuid afrika te gaan.

We willen voor 3 weken een auto of camper huren. Daar ben ik nog niet uit.

We beginnen in Johannesburg en eindigen daar ook.

Wie heeft er suggesties voor een rondreis.

Wat we graag willen zien is wild lif Kruger park.Lesotho en Swaziland.

Iemand leuke suggesties??

Bedankt alvast voor het lezen van dit bericht

Groeten Mirjam

• jeanette*

hoi

in 2005 zijn wij ook in de rondte gegaan. Zelfde tijd. Misschien is die reis wat voor jullie. Vond het echt geweldig. Ook in 3 week gedaan.

Maar ook in 2006 een kleinere route ook in 3 week. Wij hebben gewoon op een kaart van ZA aangekruisd wat we wilden zien. Er vanuit gaande dat we er maar 1x kwamen ontstond zo de reis in 2005.

mvg

jeanette

www.reismetmemee.nl

• Mickey

Hallo Mirjam

Lekker vooruitzicht!

Denk eraan dat je in die periode in de Zuid-afrikaanse winter bent. M.a.w. hoe zuidelijker hoe kouder. Op mijn website kun je verschillende leuke tips vinden voor de Panoramaroute en het Kruger Park. Ook als het je eerste keer Zuid-Afrika is kun je misschien iets hebben aan de tips over verkeer, veiligheid, telefoneren, stekkers etc etc.

Als ik jou was zou ik in drie weken niet heel Zuid-Afrika willen doen, maar me beperken tot het noorddeel en dan tijd nemen om het goed te ervaren. Dan ga je een volgende keer toch een ander deel bezoeken?

Als je verder vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes en veel voorpret, Mickey

www.witrivier.tk

• Mirjam

Bedankt alvast voo de snelle reacties! Ik ben mij inderdaad bewust dat het winter is. In de wildparken kan je dan mooi het wild zien. Aangezien ik niet bekend ben met links rijden, kan ik het rustig aan doen.

Ik heb idd overwogen om van Johannesburg naar Kaapstad te rijden, maar dan heb ik een krap schem.

Vandaar rondje Johannesburg. Als ik dan zin heb om ergens langerte blijven, is dat geen probleem.

Ik las ergens dat je voor die periode ook accomodaties vooraf moet boeken. Lijkt mij enigzins overboidig gezien het geen geen hoogseizoen is.

Iemand daar ervaring mee??

Groeten Mirjam

• Marion

Hoi Mirjam,

Wij zijn net een week terug uit en hebben een geweldige reis gemaakt!

Wat een geweldig land! We gaan zeker terug!

Net als jij wilden wij niet dagen in de auto zitten en hebben er ook voor gekozen om een klein gedeelte te gaan “ervaren”. Dus geregeld 2 of 3 nachten op dezelfde plek.

Wij hebben ervoor gekozen om alles vooraf te boeken om toch wat zekerheid in te bouwen. Totaal zijn wij 3 weken weg geweest.

Dit was onze route:

Forever Resorts Aventura Blyde Canyon - Panoramaroute

Elephant Plains Game Lodge - Sabi Sands

Krugerpark - Satara, Lower Sabie, Berg en Dal

Swaziland - Mlilwane Wildlife Sanctuary

Hluhluwe River Lodge

St.Lucia Wetlands Guest House

Simunye - Melmoth

Montusi Mountain Lodge - Drakensbergen

Als je nog meer info wil hoor ik het graag van je!

Groetjes,

Marion

• Mickey

Hoi Mirjam

Met boeken heb ik niet zoveel ervaring (familie, vrienden en een eigen huis), maar in het Kruger Park zijn we in die periode 2x gewoon erheen gereden en bij een van de gates geinformeerd. Misschien dan niet het kamp naar je keuze, maar altijd wel een ander kamp. Wil je die zeker weten van tevoren, dan zou ik die wel boeken. Je moet eigenlijk een keuze maken tussen de vrijheid om ergens langer te blijven of het gevoel van zekerheid dat je overnachtingen geregeld zijn. Maak in ieder geval wel een lijstje, zodat je kunt bellen voor een plek.

groetjes, Mickey

• Marleen

Hallo Mirjam,

Ook wij hebben een paar weken geleden het noord-oostelijke deel van Zuid-Afrika bezocht. Overdag heerlijk weer gehad en ‘s avonds en ’s nachts was het wel wat kouder, soms erg koud! Onze route was als volgt, wel overnacht in lodges etc., maar ook campsites onderweg gezien:

Johannesburg: Airport Game Lodge

Drakensberg (Royal Natal Nat. Park heeft een campsite) Montusi Mountain Lodge

Blythdale Beach: Palm Dune Beache Lodge

Heatonville (bij Empangeni): Thula Thula

Mkuze: Abu Madi Game Reserve

Tembe Elephant Park (op de grens met Mozambique)

Swaziland, Nsoko: Nisela Safari (met campsite)

Marloth Park: huis gehuurd

Hoedspruit: Tshukudu bushcamp

Graskop: Thaba tsweni lodge

Succes met plannen!

groeten Marleen

• Joke

Wij zijn 22 juli terug gekomen van een ZA reis. 4 volw en 5 pubers. We hebben met de twee huurauto's in ruim 3 weken 4200 km gereden. Dat hwdden we vooraf niet gepland, het gebeurde gewoon. Toch waren we heel blij dat we vooraf geen lange dagen hadden gepland!

Ons rondje zag er ongeveer zo uit:

Johannesburg (Airport Grand Hotel) 1 nacht

Mont aux Sources (Mont aux sources hotel) 3 nachten

Howick (Howick Hotel) 1 nacht

Umlanga Rocks (Zeranka lodge) 3 nachten

Melmoth (Simunya lodge) 2 nachten

St. Lucia (Umlilo lodge) 3 nachten

Polonga (in een lodge die snel vergeten moet worden) 1 nacht

Swaziland 1 nacht

Krugerpark (Pretoriuskop) 3 nachten

Krugerpark (Sukuza) 1 nacht

Palaborwa ( Sefapana lodge) 3 nachten

Haenertsburg (Linns End) 2 nachten

Pretoria ( 1 nacht)

Omdat het winterseizoen is, zijn de campings uitgestorven, We weten niet hoe gezellig en veilig het dan is. Vandaar een auto en verschillende lodges.

Toen we boekten bleek dat ZA wintervakantie hadden en dus was het KP bijna volgeboekt.

In swaziland een school bezocht en een beeldhouwer, geweldig.. We hebben verschillende safaris gedaan, natuur, dorpen, quad rijden, etc..Het reisverslag is nog niet af, maar als je meer wil weten moet je dat maar even melden.

Veel voorpret wens ik jullie toe.

Groeten van Joke

• mirjam

Hallo Marion

wat is jouw email adres??

Mvg Mirjam

• Marion

Hoi Mirjam,

Als het goed is moet je mijn e-mailadres nu kunnen vinden………

Groetjes,

Marion