Route Augrabies Calvinia Clanwilliam

• Solange

Wij zouden graag van Augrabies Falls naar Kaapstad terug rijden via de R27, dus via Brandvlei en Calvinia naar Clanwilliam. Nu had ik graag van jullie gehoord of er op die route ook genoeg tankstations te vinden zijn.

Is dit een mooie route of is het beter via Springbok terug te rijden?

Vriendelijke groet,

Solange

• Cristien

Ik was daar twee weken geleden.

Een stuk de R27 gereden, erg saai.

Via Springbok is wel een omweg, maar vanaf Springbok naar beneden, naar Kaapstad vond ik mooi.

Calvinia en omgeving is leuk.

Het ligt wel aam wanneer je gaat, want nu is het bloemen seisoen. Als je later gaat kun je gewoon de R27 rijden, want dan zijn de bloemen weg.

Meer weten, mail me maar.

• Cristien

http://www.flickr.com/photos/knoffelhuisie/sets/72157604830859279/

Hier zitten enkele foto's van de Noord Kaap bij.

• jeanette*

hoi

wij hebben dat stuk in augustus gedaan en dan bloeit het daar prachtig. persoonlijk vond ik Clan Wiliam fantastisch . We hebben daar een tocht gereden naar de Bush trail waar je nog tekeningen vind van de bosjesmannen. Je vind daar alles over incl foto's op onze website www.reismetmemee.nl 2005

mvg

jeanette

ps: vragen? Mail gerust.

• Cristien

Een prachtige route is ook de R364 van Calvinia naar ClanWilliam.

Alles zandpad, maar prima te doen.

Je komt door de Botterkloof en langs Moedverloor.

De bloemen waren dit jaar wat minder dan 2 jaar geleden, maar het blijft daar prachtig.

Iedere dag je tank vol gooien en red je het prima.

Iedereen gaat altijd via de oost route, maar in het westen van Zuid Afrika is het ook geweldig.

Geen BigFive, maar heel veel natuur en mensen met leuke verhalen.

• Solange

Bedankt Christien en Jeanette. Voor de bloemenpracht in Namaqualand komen we zeker te laat, want we komen pas op 17 oktober terug van KTP en Augrabies.

Ik denk via de R27 naar Clanwilliam te rijden want Calvinia ziet er goed uit om een bezoekje te brengen en die route hebben we nog niet gereden, ook die R364 niet.

Nog vier weekjes en het is zover. We kijken er enorm naar uit…..

Groet,

Solange