vakantie omgeving Jo'burg

• daphne

Dag,

2 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een mooie reis gemaakt van Kaapstad-Jo'burg (Tuinroute, Tsitsikamma, Hluwhuwle, Kruger, Graskop en omgeving). Vooraf veel op deze site geweest en veel tips gekregen.

Nu zitten we met het volgende (luxe..) ‘probleem’;

volgend jaar maart gaan we weer naar Jo'burg voor kraamvisite. Dat staat bijna vast (dinsdag tickets boeken).

En dan wil ik graag door naar Namibië met een binnenlandse vlucht maar mijn vriend wil Z-A blijven. We hebben 3 weken en een peuter van ruim anderhalf en zullen niet meer dan 4 uur per dag reizen.

Eigenlijk hoop ik nu dat jullie mij gaan vertellen dat er niet veel is daar in de omgeving voor een rondreis en we lekker naar Namibië kunnen gaan.

Maar …. wie weet hebben julle zulke mooie tips dat ik ga twijfelen!

Over Namibië al nodige info verzameld via startpagina/prikbord en al helemaal in mijn hoofd hoe we dat kunnen gaan doen.

Ben benieuwd naar de reacties!

Alvast bedankt, Daphne

• loes

wellicht krijg je genoeg tips over dingen te doen rond jhb, maar waarom niet 1 week namibie - dat moet toch ook lukken en dan is iedereen tevreden. als je al naar windhoek vliegt dan moet er in 1 week toch nog genoeg tijd zijn voor een paar leuke dingen die op je lijstje staan.

suc6

grts

• Theo

Daphne,

Met die kleine is Namibie mischien iets te hoog ingezet. Persoonlijk zou ik met zo'n kleintje de zuidelijke drakensbergen verkennen (als je er nog niet ben geweest) vanaf het RoyalNatal (noorden) tot de Sanipas (zuiden) met een beetje zoeken is er best wel veel self-catering te vinden in die regio. Het is op die manier heel relaxed met een kleintje er bij.

gr

Theo

ps

zet de kleine altijd een zonnehoedje op daar in de bergen

• Marco (Tongasabi)

Mijn advies zoek iets in de koelere delen van Zuid-Afrika, idd bijvoorbeeld de Drakensbergen. Het is nog vol zomer in maart en als je naar Namibie zou gaan is de vraag wil je je kind daar aan blootstellen? 30+ graden en in Sesriem/Sossusvlei waarschijnlijk nog warmer. De zon is enom sterk dus verbrand je zo en daar zul je rekening mee moeten houden, schade die je huid op jonge leeftijd op loopt herstelt niet meer. In juli, de winter dus verbrand je voor mijn gevoel al sneller dan hier in Nederland als wij zomer hebben. Wacht met Namibie tot het daar winter is en ga er een keer naar toe in juni of juli dus. Of verplaats de complete reis nu naar juni / juli, een paar maanden later op kraamvisitie is vast geen probleem :-) Suc6. Marco

• Annemieke

Hallo Daphne,

In de omgeving Joburg is best veel te doen.

Zolals: De Wildt Cheetah research centrum (wel van te voren boeken voor een tour), Lion and Rhino park, in krugersdorp de Wilttuin, Culligan diamantmijn, Nebeble dorp, Walter Sisulu botanische tuin, in Jozi zelf, Mandela square, met daarbij vlakbij Santon shopping mall, in Pretoria (is 30 min. rijden zonder files) Voortrekkers monument en Graskop Fort, diversen Museum's.

Als je van golfen houdt er zijn ontelbare golfbanen. En je kan ook naar Hartespoondam waar er water rekreatie is. Alleen zwemmen zou ik daar niet doen, het water is vreselijk vervuild helaas.

Ik wet niet op je een vliegticket vanuit NL koopt incl Windhoek (zou ik toch wel heen gaan hoor!) Want een ticket hier kopen/boeken Jozi-Windhoek is vreselijk duur.

Veel plezier met plannen en sus6.

groetjes uit een winderig Kyalami,

Annemieke

• Annemieke

Acht schiet me net te binnen. Asl jullie van paarden houden, rijden etc. Kan je terecht hier in Kyalami. Hier wonen meer paarden dan mensen en hie is zelf een echte Weense rijschool, lippezaners! Elke zondagochtend is er een show.

nogmaals groeten, Annemieke

• daphne

dank jullie wel alvast voor deze reacties!

Loes; een week Namibië is m.i te kort gezien het geld dat het gaat kosten om er te komen..Dan wil ik er ook langer blijven als we 600,- betalen voor vliegticket…

Theo; Drakensbergen lijkt mij inderdaad schitterend. Maar zou daar dan het liefst veel willen wandelen en dat gaat misschien niet zo goed lukken met kleintje erbij.

Marco; juni/juli geen optie voor ons want we gaan in die periode ook op vakantie (gaat druk jaar worden volgend jaar!) en ons kleintje is dan geen 1 maar 2 en kan niet meer gratis vliegen!

Heel goed dat je begint over de warmte/hitte in die periode! Daar zijn wij ons goed van bewust en hebben daarom ook besloten om zeker niet vóór maart te gaan ook al zal het dan nog warm genoeg zijn.

Annemiek; dank je wel voor de tips! Pretoria en Jo'burg hebben we al veel van gezien bij vorige trip.Zal eens gaan googlen op eea dat jij noemt. Kon nog niet echt iets vinden over Kyalami naast een race circuit.. Is Kyalami dorp/regio?

En zag bij Cheetapark dat kinderen onder de zes niet teogestaan zijn..

En je geeft mij de tip “Want een ticket hier kopen/boeken Jozi-Windhoek is vreselijk duur”. Uhm, wat is ‘hier’ voor jou? Wel of niet vanuit NL boeken? Wacht op vluchten van Kulula, die maatschappij beviel ons goed 2 jaar terug en leek ook goedkoper dan anderen.

Hoor niemand over Pilanes National Park; terwijl dat mij dan nog wel mooi lijkt!

groetjes daphne

• jeanette*

hoi

misschien zou je onze reis van 2006 kunnen nemen. Vanaf Johannesburg omhoog richtg tzanen en via krugerpark afzakken langs de kust n via drakensbergen weer naar Johannesburg. Zeer afwisselend en prima te rijden. Kijk maar eens op www.reismetmemee.nl 2006

mvg

jeanette

• Annemieke

Hallo Daphe,

Met Hier bedoel in Zuid Afrika. Enne Kulula vliegt niet op Windhoek, alleen SA en de Namibischemaatschappij.

Ja Pilanusgebergten is er mooi, maar het Water gebergte meer naar het noorden toe, ook. In Bella Bella (Warmbath) heb je ook nog warm water baden.

Kyalami is een A.H. (agriculture holdings) gebied ten Noorden van Jozi en ja daar is ook de Kyalami racetrack. (Wij wonen daar vlakachter)

Voor de Lippezaners http://www.lipizzaners.co.za/Modules_FE/layout1/default.asp

sus6 met verder uitzoeken en wil je meer weten, dan hoor ik dat wel van je.

groetjes uit Kyalmi

Annemieke

• Annemieke

Foutieve info van mijn kant. Kulula vliegt elke dag om 12.00 uur naar Windhoek ticket kost gemiddeld ZAR 3336,- (return fare)

Annemieke