glo........

• Henk en Petra

Dag mensen.

Gewoon, omdat ik het leuk vind, lees ik elke dag stukjes uit Beeld en Die Burger.

Het is redelijk goed te lezen en te volgen en zo blijf je een beetje op de hoogte, ik moet immers voorkomen, dat ik alles door een rose bril zie.

In bijna elk stukje kom ik het woord “glo” tegen, waarvan de betekenis “geloven” zal zijn. Maar dit klopt altijd niet in de opbouw van de zin.

Wie kan mij helpen. Het is niet vreselijk belangrijk, maar toch…..

Alvast bedankt.

Groet, Henk.

• mtb

“glo” is wel geloven maar meer als 'glo my" is geloof mij.

Of : je zult het niet geloven maar…..

• Aryan

glo

'er wordt aangenomen dat' ; een algemene vorm gebruikt bij aanname, (in)directe verwijzing naar gegevens verkregen via derden; statistieken, uitspraak van (semi-) officials, dat soort dingen.

• bob

hallo ik heb voor je gekeken in woorden boek glo is geloven

• Henk en Petra

Jullie worden bedankt voor de reactie. Leuk om dit te weten.

Groet, Henk.

• bob

is alles goed

www.somersetwest-rsa.nl

• Dave

“Glo” kan voor een heleboel zaken gebruikt worden;geloven,denken over,naar wat men zegt,algemeen aangenomen,waarschijnlijk etc.Uit de zinsbouw valt dit -als je een beetje Afrikaans verstaat- wel af te leiden.Glo ek.

• Henk en Petra

Dag Dave.

Het is me allemaal duidelijk. Ik begrijp nu ook, waarom het woordje“glo” zo vaak voorkomt.

Bedankt voor je reactie.

Groet, Henk.

• Corné

“ik moet immers voorkomen, dat ik alles door een rose bril zie.”

Dan, beste Henk, raad ik je aan om dit seizoen vooral Studio Sport te volgen :)

Wat betreft Beeld en Burger: niets mis mee. Wel zijn het dus Afrikaanse kranten. Je zou ook Star en Mail and Gardian kunnen lezen, met name Star vind ik een zeer goede kwaliteitskrant.

Groete uit die bos!

Corné.

www.amukela.com