wat niet vergeten

• adriana

Hallo,

Wat moet je beslist niet vergeten en is erg handig om bij je te hebben als je naar Zuid-Afrika gaat behalve de paspoorten natuurlijk?Graag leuke tips.

En kan je op veel plaatsen makkelijk pinnen ?

Of is het handig om veel euro's mee te nemen .

En kan je makkelijk je was laten doen .

Wij zijn in 3 weken dat we gaan over het algemeen overal een 1dag of 2 dagen .Beginnen met 4 dagen en ook aan het eind 4 dagen op dezelfde plek .

Nog iets meer dan een week en dan gaan wel zuid afrika verkennen .

Alvast bedankt Adriana.

• Ruud

Hoi,

nee geen euro's meenemen, je kunt op ontzettend veel plaatsen pinnen.

Onthoud wel dat je als je gaat tanken je cash moet betalen.

Mooie reis!!

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Mickey

Adriana

Genoeg batterijen en kaartjes voor je camera!

Geen geld meenmeen, je kunt bijna overal pinnen en het is niet handig veel geld bij je te hebben.

Zuid-Arrika heeft nagenoeg alles wat we hier ook hebben, dus vergeet je iets, dan kun je het gewoon kopen.

Geniet ervan!

Mickey

www.witrivier.tk

Dus neem gewoon je zin in een goeie vakantie mee

• Marco (Tongasabi)

Mijn advies is te pinnen in de winkelcentra en banken en niet bij benzine pompen langs de weg. Inderdaad cash mee als je wilt tanken. Neem verder vooral niet te veel mee, grote kans dat je van alles daar gaat kopen omdat alles er te krijgen is! Suc6. Marco.

• jeanette*

hoi

mocht je op campings komen of in wildparken overnachten dan is zo wie zo een gootsteenstop ideaal. Bij veel wasbakken ontbreken ze en dat is erg lastig als je net even een wasje wilt doen :D. Kosten hier geen drol bij de bouwmarkten maar daar onmisbaar. Ik was mijn tweede reis voorbereid!!!

zie verder kameerlijst bij 2005 : wat namen we mee.

mvg

jeanette

www.reismetmemee.nl

• adriana

Bedankt voor de leuke tips wat we niet moeten vergeten .

We vertrekken a.s zaterdag dus het schiet op.

Dus een deze dagen de spullen voor de koffers bij elkaar zoeken .

Krijgen er steeds meer zin in .

Groetjes Adriana.

• jeanette*

het is een land waar je verliefd op wordt. Geniet er van

mvg

jeanette

• Joke

Laatste tip voor je over een paar dagen vertrekt;

neem een kopie mee van je paspoort en rijbewijs of scan ze in en zet ze op je hotmail. Neem ansichtkaarten van Nederland mee, de mensen vinden het leuk om te zien hoe ons land eruit ziet (onder zeeniveau)

Wij hadden een tas met cadeaus mee voor een school in Swaziland, maar ook ter plaatse kochten we ballen of broodzakjes chips. v

Alles is er te krijgen, wij waren de oplaadbare baterijen vergeten, maar ook dat konden we daar oplossen. Ook de stekker is eenvoudig in de supermakrt te vinden. Koop snel een wegenkaart, want daar hebben we uiteindelijk wel naar lopen zoeken. Bij de ingang van de wildparken kun je mooie gidsen kopen!

Heel heel veel plezier. Joke

• adriana

Hallo,

Wij zijn al in vele landen geweest en vaak neem ik wat mee om uit te delen aan de kinderen .en vaak neem ik o.a een heleboel balonnen mee.Neemt weinig plaats in en deelt makkelijk uit.

Wat bedoel je met botterham zakjes?

En geef je dat dan aan de schoolleiding af ?.

Vind altijd wel leuk om wat mee te nemen

Maar hoeveel van iets altijd is moeilijk in te schatten wil niet dat er veel kinderen niets krijgen .

Hoe kan je zoiets beste aan pakken als je wat wil geven ?

Als daar nog en tip voor is hoor ik het graag voordat we zaterdag vertrekken .

Het schiet op.

Groetjes Adriana.

• loes

adriana - je kan ook onderweg al dit soort leuke dingen kopen en later uitdelen. tegen die tijd weet je wel een beetje wat de behoefte is. dat soort spulletjes kosten omgerekend voor ons, heel weinig. ze hangen - precies zoals in ieder ander (hoe moet ik dit uitdrukken?) land aan je armen als ze maar denken dat er iets leuks uitgedeeld wordt. je hoeft het niet echt op te zoeken. je zal wellicht onderweg ergens stoppen voor een hapje/tanken en dan doet zich vaak al een situatie voor waarvan je denkt “die kunnen wel iets leuks gebruiken” of mischien dat je ergens overnacht waar het personeel erg aardig is en de kinderen daar ter plaatse wonen. vindt wel dat je de situatie goed moet inschatten zodat je niet in moeilijkheden beland - want dat kan zomaar vanuit een onschuldig gebaar, gebeuren

goede reis morgen en geniet die vakansie

grts