Een heerlijke vakantie gehad!

• Marion

Wij zijn gisteren terug gekomen van een geweldige reis door Zuid-Afrika. Wat een prachtig land, lieve mensen, heerlijk eten en mooi weer.

We vonden het zo jammer dat we weer naar huis moesten….. Het liefst waren wij nog weken langer gebleven. Dus jullie raden het al…. we gaan zeker terug. We hebben het virus al aardig te pakken en volgens mij is er geen medicijn voor ; )

We hebben ons geen moment onveilig gevoeld, maar de eerste dagen is het best wennen dat je zelf bekeken wordt. Uiteraard zijn wij niet in townships en alleen in de toeristenplaatsen geweest.

Wel zijn we behoorlijk geschrokken van de armoede en de tegenstellingen. Daar wordt je niet vrolijk van. Heel heftig allemaal!

Wat mij wel is opgevallen dat er zoveel scholen zijn. En dat is natuurlijk een heel goed teken. Ik weet niet of dit in alle delen van dit land zo is, maar wij zijn er op onze route behoorlijk veel tegen gekomen.

Nu nog onze foto's uitzoeken. We hebben er zo'n 2500 gemaakt, dus best even een werkje. Maar je blijft op die manier het “gevoel” vast houden, want dat willen we voorlopig niet kwijt!

Groet, Marion

• Theo

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Het kan bijna niet anders in Z-A. Zo zie je maar weer dat de onveiligheid best wel mee valt.Er zijn inderdaad veel scholen, want er zijn ook heel veel kinderen. Als je niet in de townships bent geweest, heb je nog niet de helft van de scholen gezien. Jammer, want juist op die scholen is het erg slecht en krijg je een indruk hoe kinderen onderwijs krijgen. Indien je er interesse voor hebt, kun je op onze site lezen over scholen in de town-ships.

Geniet nog lang na van jullie mooie belevenis.

Vr.gr. Theo

www.nomzanofreschool.nl