warning

• jacqueline

Vandaag kreeg ik een mail van een kennis die heel veel contact heeft met mensen uit SA. Lees het a.u.b. en trek je eigen conclusie.

Groet Jacqueline

• Wim M

Jacqueline,

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. `s nachts ben ik daar toch al van de weg. Jammer dat het bericht niet van een persbureau komt, maar van een beveiligings toko.

Goed weekend,

Wim

Sasolburg (februari 2008)

• Corné

Dit mailtje heb ik in 2006 al gekregen van iemand hier in ZA. Typisch broodje aap verhaal?

Ik heb iig sedert 2006 nog niks gehoord/gelezen/op tv gezien van iets wat er ook maar op lijkt.

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com

• loes

ipv ons waarschuwen, kan de politie ze toch beter zelf neerknallen of in ieder geval de auto dusdanig toetakelen dat ze niet meer verder kunnen. zij weten het beste waar ze naar op zoek zijn!!

heb er inderdaad zelf ook nog nergens anders iets over gelezen - maar er zijn gekken genoeg die dit soort dingen spannend vinden. laat me denken aan een rage een paar jaar terug van spaanse rijkelui's zoontjes die in spanje voor de lol met hun sportautos gingen spookrijden op de snelwegen - uit verveling

hoop dat dit inderdaad maar een fabeltje is want er zijn al genoeg gekken op de weg!

fijn weekend allemaal en drive safely

• Annemieke

Of het een broodje aap verhala is, weet ik niet Corne. De Armed response hier in de buurt waarschuwen voor hetzelfde, dus er zal wel een kern van waarheid kunnen inzitten.

Een gewaarschuuwd persoon telt voor 2!

groetjes uit Kyalami

Annemieke

• Corné

Hoi Loes & Annemieke,

Ik vraag me weleens af of dit soort mailtjes niet juist die ‘gekken’ op een idee brengen? Misschien is het een keer voorgevallen, misschien dat de Armed response units ook wel die mail hebben gekregen?

Rij voorzichtig en geniet van het heerlijke weer, vandaag hier 32 (in de schaduw dus) :)

Corné.

www.amukela.com

• Remco

Helaas heeft het bedrijf een Urban Legend letterlijk overgenomen zoals deze al jaren op internet te vinden is, wereldwijd!! In 1993 dook deze al op in de USA, zelfs met de letterlijke tekst zoals op dit faxbericht staat. Het is een hele bekende email hoax die nu zijn weg naar papier heeft gevonden.

Kijk maar eens op google….

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGIH_nlNL277NL278&q=bloods+flash+headlights

474.000 pagina's over deze hoax……

Mensen dus vooral blijven waarschuwen als ze zonder licht rijden ;-)

Groetjes Remco.

www.zuidafrikaforum.nl

• Remco

Ik lees nu net dat deze hoax in 1980 al opdook, wel grappig dat hij het na 28 jaar nog steeds goed doet ;-)

Remco.

• Corné

Op broodjeaap.nl en urbanlegend.com staat uitgelegd hoe het komt dat dit soort ‘bangmakerij’ het vaak goed doet.

Het is ook inspelen op de onbewuste angsten van mensen. Een eng verhaal (wie durft het uit te proberen?) is te lezen op snopes.com:

http://www.snopes.com/horrors/ghosts/bloodymary.asp

Een van de leukste vind ik deze:

http://www.broodjeaap.nl/larry.html

Veel plezier ermee, die eerste wel uitproberen wanneer het donker is en hard waait….:)

Corné.

www.amukela.com