Camper of huurauto en andere vragen??

• Toon

Hallo,

We(m'n vrouw, ik en twee kids, dan 10 en 13 jaar) hebben plannen om volgend jaar naar Zuid Afrika te gaan.

Graag willen we jullie mening weten over het volgende:

Wat is handiger, camper of huurauto? Dit in relatie tot het bereidbaarheid van wegen in parken en bergen, de kinderen, comfort enz?

Wie heeft ervaring met Helderberg campers?

Wat zullen de totale kosten ongeveer bedragen?

Vanaf waar vlieg ik het goedkoopst?

Is Johannesburg - Kaapstad in 3 a 4 weken te doen zonder je te hoeven haasten?

Eigenlijk heb ik nog veel meer vragen maar voorlopig houden we het hierop.

Andere tips zijn natuurlijk welkom

Vast bedankt

Toon

• Ruud

Hallo Toon,

wij zijn al heel wat keren in ZA en Namibie oppad geweest en hebben altijd met veel plezier campers gehuurd bij Bobocampers. Heidelberg ken ik dus niet maar weet wel dat Bobocampers (zitten zowel in JHB als in Kaapstad) een uitstekend adres is. Ook in de wildparken is het geen enkel probleem. In Kruger is er geen weggetje te vinden die je niet met een camper zou kunnen doen. Daarbij komt dat je met name in de wildparken als je zelf op ‘ jacht’ gaat, toch nog wat bewegingsvrijheid hebt en ook alles bij de hand, van toilet tot koelkast en alles wat daar tussen zit. Geen ramp als je het niet hebt maar als je bij leeuwen staat te kijken hoef je geen haast te hebben. Met betrekking tot het gemak in combinatie met kinderen hebben wij geen ervaring maar Bobo heeft tot 6 persoonscampers….

Als je van Kaapstad naar JHB wilt zou ik toch wel zo'n week of 4 uittrekken anders wordt het wel een beetje haasten, want je moet toch ook een paar dagen uittrekken voor wildparken zoals Kruger. Ik zou voor 4 weken kiezen.

Vliegen is alleen wel een heel stuk duurder geworden. Bij de KLM zijn de cluchten ruim 250 euro duurder geworden dan dit jaar , per persoon….

Voordeel van een camper is ook dat je dat ding 1 keer inricht wat bagage betreft en klaar en je hoeft niet ‘ uit je koffer’ te leven, dit in tegenstelling tot het reizen met een auto, want dan moet je toch iedere keer alles inpakken.

Veel plezier want het is zeker de moeite waard.

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Wouter

Toon,

Vanmiddag om 3 uur teruggekomen na een 21 daagse, onvergetelijke reis naar Zuid Afrika. Ook voor ons was dit de eerste keer en het was een fantastische ervaring met onze 2 kinderen van 13 en 15.

Wij hadden bij Helderberg 8 dagen een camper gehuurd en zijn daarmee van Johannesburg, via Sabie en Hoedspruit, naar het Kruger park, Orpen gate, gereden. Vier dagen verbleven we in het Kruger park en we vonden onze eigen game drives in een camper erg plezierig.

Stuur me even een mailtje en je hoort van onze ervaringen (..komen later op het internet beschikbaar).

groeten,

Wouter

• Toon

Hallo Ruud,

Bedankt voor je uitgebreide antwoordt.

Zoals je zegt, het heeft zeker zo zijn voordelen en die bewegingsvrijheid vonden wij in Canada toch ook wel heel fijn. Daarintegen gaat het met de auto allemaal wat vlotter, zeker als je wat langere afstanden wilt rijden. We zijn er dan ook nog niet uit. Het zal nog heel wat wikken en wegen worden.

Nogmaals bedankt!

Greetzz

Toon

Meer tips en/of antwoorden van andere mensen blijven welkom!!

• christa

Hallo Wouter,

Ook wij overwegen een camperreis naar ZA.

Graag zou ik je route en ervaringen met de kinderen willen horen.

Ook de globale kosten wil ik graag weten

Groet, Christa

• jeanette*

hoi toon

wij hebben 2x met de kids een tocht gemaakt door ZA. Beide keren een auto gehuurd. Best te doen. Konden overal er mee rijden. Op onze website (speciaal voor andere reizigers opgezet) vind je ons reisverslag, foto's, filpmpjes, paklijst, campingplaatsen: wat ze kosten/ hoe het was en wat te doen enz. Heb je vragen mail me maar.

mvg

jeanette

www.reismetmemee.nl

• Toon

Hallo Jeanette,

Bedankt voor je berichtje. Ik ga je reisverslagen zeker lezen en mocht ik vragen hebben trek ik aan de bel.

Je site ziet er heel leuk uit en we hebben nog het nodige te lezen zie ik.

Greetzz

Toon