route Johannesburg-Hoedspruit

• miki

Hallo allemaal,

Ik ga in januari naar ZA op vriendenbezoek in Hoedspruit. Aangezien de binnenlandse vlucht erg duur is (€200) wil ik een auto huren. Is dat goed te doen van J'burg airport tot Hoedspruit? Heb nog niet eerder links gereden dur daar zie ik wel tegenop.

groet, Miki

• Sander

Hoi Miki,

In principe is dat goed te doen. Ik weet niet wat je rij ervaring in Nederland is en of je je een beetje zeker voelt achter het stuur, maar de wegen zijn goed en de verkeerssituaties zijn overzichtelijk. Hierdoor went het links rijden vrij snel.

Een afweging is om een GPS bij je auto te huren, zodat je je hoofd goed bij het rijden kunt houden en niet steeds met kaarten, borden en wegen zoeken in de weer hoeft.

Ik zou je adviseren een dagje uit te trekken voor deze rit zodat je rustig aan kunt doen. Je kunt namelijk één van Zuid-Afrika's mooiste toeristische trekpleisters, de Panoramaroute, in jouw route van Johannesburg naar Hoedspruit opnemen. Als je 's morgens bijtijds vertrekt kun je onderweg een paar mooie stops maken (vooral in het laatste deel van de rit). Op deze manier ruil je je korte maar te dure vlucht in voor een leuke ervaring. Ga je pas wat later weg dan zul je niet aan stops toe komen, want het is nog wel een flinke afstand (ik schat een uur of 6 zonder stops).

Zoek nog wel even wat tips op over het autorijden in Zuid-Afrika met behulp van de zoekfunctie van dit prikbord (langer dan 30 dagen terug zoeken).

Groet,

Sander

• miki

Hoi Sander,

Rijden op zich is geen probleem. Vraag me alleen af of t een kwestie is van de luchthaven afrijden, de grote weg op en alsmaar rechtdoor (beetje simpel gezegd) of dat t echt wel zoekwerk is.

gr. Millika

• Fred

Toevallig vanmiddag nog gekeken naar Airlink air en enkeltje Joburg-Hoedspruit kost € 50,00 p.p.

• Mickey

Miki

Als je wilt heb ik een handige routebeschrijving. Die gaat niet precies naar Hoedspruit, maar wel een heel end die kant op. oOok heb ik een plattegrondje oe je handig de luchthaven uitrijdt. Op mijn site staan ook wat verkeerstips en ik kan je die ook toesturen (overzcihtje van verkeersborden en verkeersregels etc. krijg je soms ook als je de auto huurt, maar nu ku je ze van tevoren bekijken als je dat prettiger vindt. Stuur me maar een mail als je belangstelling hebt.

Mickey

www.witrivier.tk

• Mickey

plattegrond luchthaven Joburg

• miki

Hoi Fred,

T zal natuurlijk aan de periode liggen.

Ik ga gewoon nog even wachten en zien wat de prijzen doen en anders met de auto.

Dank voor je antwoord

• miki

Hoi Mickey,

Leuke site hebben jullie en zeker handig voor een “Afrikamaagd” zoals ik. Zal ik zeker veel aan hebben en als ik dan nog vragen heb zal ik je zeker mailen.

groetjes

• nrrdgrrl

neem in ieder geval ruim de tijd om de luchthaven af te komen. er wordt al tijdenlang heftig verbouwd (voetbal he) en het ziet er zowat elke week anders uit. laat je zeker niet opfokken door chauffeurs die er vaker komen maar kijk even goed waar je heen gaat. het is allemaal best goed aangegeven, maar als je onwennig in een ‘linkse’ auto zit kun je beter even in de zen-stand.

• Sander

Hoi Millika,

Ondanks het feit dat hier geschreven wordt dat het op het luchthaventerrein misschien wat ingewikkeld is, zit je wel nadat je daar vanaf bent, inderdaad direct op de snelweg en dat blijft dan zo voor de eerste paar uur zodat je ruim de tijd hebt om aan je auto en het links rijden te wennen. Als je van tevoren even uitzoekt (m.b.v. Mickey's beschrijving) welke grote plaatsen en wegnummers je moet aanhouden op de borden, is het een makkie. Kom je in de buurt van de Panoramaroute, dan wordt het grotendeels provinciale wegen, dus ook niet echt ingewikkeld. Echt, het valt 100% mee!

Misschien is het wel verstandig om niet meteen na een lange vlucht deze route te rijden. Maar dat hangt ook een beetje af van de vraag of je ‘s avonds of ’s ochtends in Johannesburg aankomt.

Groet,

Sander