Hoi Miki,
In principe is dat goed te doen. Ik weet niet wat je rij ervaring in Nederland is en of je je een beetje zeker voelt achter het stuur, maar de wegen zijn goed en de verkeerssituaties zijn overzichtelijk. Hierdoor went het links rijden vrij snel.
Een afweging is om een GPS bij je auto te huren, zodat je je hoofd goed bij het rijden kunt houden en niet steeds met kaarten, borden en wegen zoeken in de weer hoeft.
Ik zou je adviseren een dagje uit te trekken voor deze rit zodat je rustig aan kunt doen. Je kunt namelijk één van Zuid-Afrika's mooiste toeristische trekpleisters, de Panoramaroute, in jouw route van Johannesburg naar Hoedspruit opnemen. Als je 's morgens bijtijds vertrekt kun je onderweg een paar mooie stops maken (vooral in het laatste deel van de rit). Op deze manier ruil je je korte maar te dure vlucht in voor een leuke ervaring. Ga je pas wat later weg dan zul je niet aan stops toe komen, want het is nog wel een flinke afstand (ik schat een uur of 6 zonder stops).
Zoek nog wel even wat tips op over het autorijden in Zuid-Afrika met behulp van de zoekfunctie van dit prikbord (langer dan 30 dagen terug zoeken).
Groet,
Sander