leuke tips in de omgeving van Sedgefield/Knysna?

• Sander

Dit:

www.madeleinekrook.nl/M176.htm

is écht een GEWELDIGE foto!

• Mickey

Ik weet op dit moment alleen dat dit het uitzicht is…… Maar weet volgende week waarschijnlijk meer, dan zijn die vrienden weer te bereiken en ga ik het gelijk vragen!

Ik ga zeker naar die markt! En prachtig t-shirt (komt ook door de inhoud!)

Groetjes, Mickey

• Francisca

Ja super he! Het diertje was ook niet bij d'r weg te slaan!

Van de ‘grote mensen’ moest hij niets hebben…met haar wilde hij spelen :)

Tja en thuis hebben wij een poes die ‘Cheetah’ heet en alles wat dier is vind Madeleine helemaal geweldig…

• Sander

Niet verkeerd zeg!!!

• Francisca

Oh wow - heerlijk uitzicht.

Weet idd wel waar het zich ongeveer moet bevinden - vlak bij Colabeach in elk geval :)

• Mickey

Je hoort t als ik het weet! Ben er nog nooit geweest….

Groetjes, Mickey

• Aryan

- Heroldsbaai/Glentana/Victoria beach

- met de electrische trein de berg op

- als ie rijd, Outeniqua Tsjoe Tsjoe

- dagje Mosselbaai ( die punt/ rommelmarkt/ haven/ gebouwen )

- voor de shopaddicts of wat minder weer de Mall aan de wilderness kant van george.

- als je kilometers met een leuk uitzicht wil maken kun je via Mosselbaai richting Altertina rijden, er bungee jumpen of wat koffie drinken aan het wegrestaurant bij mnr. van Wyk. ( doe 'm de groeten, grapje ) en de Aloe Vera factory bezoeken.

pff.. er is zo veel. http://www.gardenroute.com voor (nog) meer.

• Mickey

Dank je voor de tips Aryan,

pfff het lijkt alsof we veel te weinig tijd hebben daar!

groetjes, Mickey

• Aryan

ja, en dat rijtje is redelijk mainstream. Off the beaten track wordt het helemaal te dol :P Knysna forest richting Avontuur, door naar het Uniondale restaurantje langs de weg. Linksaf naar Oudtshoorn, en dan weer mainstream de Cangoo Caves, Wildlife Ranch.

Of dan weer de swartberge in, via Calitzdorp de ‘port-hoofdstad’, maar de biltong bij de slager op de hoek is ook zeer goed. Internet schuin tegenover beschikbaar in de koffie annex restaurant shop.

Neem op (die alternatieve routes) ook ‘s de tijd om de ’locals' te leren kennen, kennis van Afrikaans is dan een hele grote plus. 'k heb weinig engels gepraat toen ik daar gewoont heb, veel meer Afrikaans.

De echte rijkdom van de gardenroute zijn de mensen IMHO.

Groete,

Aryan

• Mickey

Klinkt goed! Ben dol op mooie tochten. En die biltongslager ga ik vinden!

Afrikaans moet wel lukken, daat borrelt bij John vanzelf wel weer omhoog en ik kan me er inmiddels ook wel zo'n beetje mee redden. En al komt John van een heel ander deel van SA, dat lukt allemaal wel!

Bedankt voor de tips!

Mickey