Vragen over Kaapstad

• Marianne

Hallo Allemaal!

Oktober aanstaande gaan mijn man en ik voor de eerste keer naar Zuid-Afrika.

Wij gaan met een huurauto vanaf Johannesburg door het KrugerPark, Swaziland, Hluhluwe, St. Lucia, Durban - Port Elizabeth, Addo, Knysna, Oudtshoorn, Swellendam, Hermanus naar Kaapstad.

De meeste accomodaties zijn ondertussen uitgezocht en geboekt.

Nu zijn we voor in Kaapstad nog wel op zoek naar een hotel, B&B of appartement, wat centraal ligt in een veilig gedeelte van de stad, netjes is en ook nog eens betaalbaar is. Aardig wat eisen dus, maar als jullie nog ideeen hebben horen wij ze graag!

Ook vragen wij ons af wat in Kaapstad zelf de beste manier van vervoer is.

Huurauto houden, taxi, bus, trein ??

Het is voor 5 dagen.

Alvast erg bedankt voor de reacties….

• Hallo

Hoi Marianne,

Geen echt antwoord op je vraag, daar heb ik nog geen ervaring mee, maar wel een vraag aan jou. Onze route ziet er ongeveer net zo uit als die van jullie.

Ik zie dat je vanuit Durban naar Port Elisabeth gaat vliegen. Waar overnacht je in Durban? En in Hluhluwe en St. Lucia heb je een aparte accomodatie? In het park en in St. Lucia? Nog tips voor leuke adressen?

Terugkomend op je vraag denk ik trouwens dat het er van af hangt wat je wilt gaan doen in Kaapstad. Kaap de Goede Hoop, Cape Point, Boulders Beach enz. zullen het beste met de auto te doen zijn. Dingen echt in de stad, V&A Waterfront enz. is denk makkelijker met taxi of OV. Maargoed, zoals ik al zei, heb nog geen ervaring.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten, Carina

• Jurgen

Beste Marianne,

In kaapstad (en zeker daar buiten) kun je niet zonder huurauto. Mocht je de winelands en bijvoorbeeld Kaap de Goede Hoop willen bezoeken (zou ook Chapman's Peak Drive niet vergeten) dan kan dat haast niet zonder auto.

Ik heb al diverse malen overnacht in 51 on camps bay, een heel goed B&B op een bijzondere locatie. www.51oncampsbay.com

Veel succes!

jurgen

• Bart H

Marianne,

Wij verbleven een aantal maanden geleden 2 weken in www.2inn1.com Dit is een absolute aanrader : fantastische ligging in een heel veilige en rustige omgeving en heel centraal.

Mocht je meer info nodig hebben, mail me dan gerust.

Groeten,

Bart

• jolanda

Hey Marianne

Ik heb een vraagje. Op hoeveel komen jullie pp als jullie deze reis zo gaan maken inclusief de bezoeken aan de parken etc?En hoe lang ga je in totaal?

Alvast bedankt

• Marianne

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Er zitten zeker goede tips bij… maar blijf gerust reageren!

Groetjes Marianne

• Marianne

Hoi Carina,

Even een reactie op je vraag…

Wij hebben nog geen overnachting geboekt in Durban, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Klopt inderdaad dat we 2 verschillende accomodaties hebben in Hluhluwe (malala lodge, hebben we ook nog niet geboekt ws deze week) en

St. Lucia ( Serene-Estate Guesthouse).

Ik kan je nog wel meer adressen geven hoor, maar ja ik ben er zelf ook nog niet geweest dus of het wel of niet bevalt kan ik er nog niet bijvertellen :)

Wij hebben veel via www.safarinow.com geboekt.

Wanneer gaan jullie trouwens?

Succes met plannen!

Groetjes Marianne

• Reisgraag

Marianne,

Ik zou je aanraden om absoluut de huurauto te houden. Dan kun je gaan en staan waar je wilt.

Een mogelijke overnachtingsplaats zou Noordhoek kunnen zijn, dicht bij de zee en Chapmans Peak Drive, ongeveer halverwege de stad en Kaappunt. Ik kom er al jaren en ga niet veranderen, maar moet er wel bijzeggen we ook niet het nachtleven van de stad gaan opzoeken. Een paar Vlamingen daar zijn in oktober klaar met hun nieuwe B&B. Buitendien zijn er nog wel meer goede B&B's.

Piet

• Reisgraag

Marianne,

Als je niet een bekend en veilig adres hebt in de stad Durban, zou ik toch verkiezen om ergens buiten de stad te overnachten, want bij de Boulevard en het strand rond de “golden mile” is het niet meer zo veilig om gewoon te wandelen.

Sinds een paar jaar neem ik de route door Natal Midlands en niet meer de N2 langs de kust.

Piet

• Wouter

Marianne,

We verbleven van 10 tot 14 augustus in een mooi self catering appartement in de zg. Citybowl van Kaapstad voor R500 per nacht (http://www.capestay.co.za/table-mountain). Het is een mooi appartement, modern, heerlijke bedden, goed uitgeruste keuken, 2 slaapkamers, tv, stereo, veilige buurt. Vijf a tien minuten rijden van het Waterfront en van de Tafelberg.

Contact een van de eigenaren via:

Nikki Wouterse

021-4659993

info@footoftablemountain.co.za

Auto als vervoermiddel is m.i. een must bij gebrek aan goed en veilig openbaar vervoer.

Groeten,

Wouter