verzekering huurauto

• Patrick

Wij gaan in februari per huurauto een reis maken door Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho. Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen met het oog op de autoverzekering. Ik weet dat ik een Collision Damage Waiver en Theft Protection moet hebben, maar ik lees bijvoorbeeld bij Avis op de site ook iets over Super Collision Damage Waiver. Alleen als ik een auto probeer te boeken staat er automatisch Collision Damage Waiver en is de Super-versie nergens aan te klikken.

Wie heeft hier ervaring mee en wat adviseren jullie?? Wat is wijsheid?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,

Patrick

• Reisgraag

Patrick,

Kijk op http://www.avis.co.za/main.asp?ID=718 en daar zie je de 2 verschillende verzekeringen.

Met de super verzekering is je eigen “excess” lager als er iets voorvalt. Bij sommige firma's kun je he zelfs tot 0 excess afkopen.

Piet

• toon

Hoi Patrick

Wij huren bij hertz altijd een auto ,en ik zeg altijd zorg dat je goed verzekerd ben als je een auto huur .

Wij hebben altijd het risco op nul staan .voor die paar centen meer geen problemen . sucses.

Toon

• Patrick

Piet en Toon, bedankt voor jullie antwoord, maar hoe kun je die 100% afdekking regelen? Is dat ter plaatse, want ik kan dat online niet vinden.

Bedankt maar weer!

Patrick

• Reisgraag

Patrick,

Toch even een e-mailtje naar de persoon waar je de boeking gedaan hebt of bij de reisorganisatie waar je alles geregeld hebt.

Piet

• Sander

Op het gevaar af dat ik bijna als een medewerker van die toko overkom: kijk op www.holidaycars.nl

Zij bieden voor 2,50 Euro per dag een volledige dekking met 0 Euro eigen risico. Ze kopen auto's in bij de grote verhuurders als Hertz, Budget, Avis, etc. en hebben vaak gunstiger tarieven dan wanneer je het direct bij die maatschappijen zou doen. Bovendien verloopt de hele afhandeling van de verhuur en evt. onverhoopte schade via hun kantoor in Leiden, zodat je niet achteraf met Zuid-Afrika hoeft te gaan steggelen wanneer je weer thuis bent.

Wij huren al jarenlang al onze auto's bij hen waar we ook heen gaan en ik hoor zelden dat ik teveel heb betaald!