overstappen airport johannesburg

• nathan

ik kom vrijdag avond aan op johannesburg airport en zaterdag ochtend vlieg ik verder.

Ik overnacht in de omgeving.

wat gebeurt er in de tussentijd met mijn koffer?

Wordt die daar direct verder getransporteerd of kan ik daar nog bij?

grt nathan

• Theo

als je op je vertrekplaats al tot je eindpunt heb ingecheked denk ik niet dat je je koffer in jhb zal zien

als je opnieuw moet incheken zal je hem bij je hebben denk ik

gr

Theo

• nathan

ik heb in elk geval een vlucht tot durban dus volgens mij zie ik mijn koffer dan idd niet…

zal voor de zekerheid even navragen bij het reisbureau…

en wat spullen in de handbagage….

grt nathan

• loes

volgens mij kom je zuid afrika in jhbg za binnen en moet je daar door de immigration en douane. koffer moet je dus meenemen bij aankomst. doorsturen naar dbn kan alleen als je in transit zou blijven, maar aangezien jij de terminal verlaat om naar een hotel te gaan, ben je het land al “binnen”. toen vroeger alle int vluchten niet verder dan jhb vlogen, en wij binnenlands verder vlogen naar kaapstad, gingen wij ook in jhb door alle controles

grts

• nathan

hoe weet men dan of ik het vliegveld verlaat en niet de hele nacht blijf zitten??

loes schreef:

>

> volgens mij kom je zuid afrika in jhbg za binnen en moet je

> daar door de immigration en douane. koffer moet je dus

> meenemen bij aankomst. doorsturen naar dbn kan alleen als

> je in transit zou blijven, maar aangezien jij de terminal

> verlaat om naar een hotel te gaan, ben je het land al

> “binnen”. toen vroeger alle int vluchten niet verder dan

> jhb vlogen, en wij binnenlands verder vlogen naar kaapstad,

> gingen wij ook in jhb door alle controles

> grts

• nrrdgrrl

klopt niet helemaal; bij aankomst in za moet je sowieso je bagage opvissen en opnieuw inchecken. wordt ook speciaal gemeld voordat je landt.

• nathan

als dat zo is, is dat wel gemakkelijk, dan weet ik zeker dat mijn bagage er niet vandoor gaat…

dank jullie

nathan

ps nog 4 nachtjes slapen…

• Greta

je moet zeker je bagage oppikken en bijhouden, immers de binnenlandse vlucht naar Durban vertrekt ook uit een ander gebouw dan de internationale vlucht van aankomst.

• loes

nathan, nog een stapje verder ; als je terugvliegt van durban en dan direct door naar europa, dan kan je dus wel je bagage doorchecken en diezie je dan niet meer terug tot in a'dam. tenminste als het niet blijft staan, zoals ons afgelopen mrt overkwam - wij vlogen toen van CT via jhb en van alle 8 mensen die in CT ingestapt waren, was de bagage daar achtergebleven. gelukkig werd het 2 dagen later keurig thuis bezorgd en alles zat er nog in!! goede reis en geniet

• Annemieke

Hallo Nathan,

Als je domestic verder vliegt (naar Durban dus) dan moet je gewoon je koffer bij de belt ophalen. En bij je vluxht naar Druban weer inchecken.

Sus6.

Groeten uit Zonnig Kyalami

Annemieke