beste plaats in vliegtuig?

• Gert

sorry… zal eerst alle post lezen volgende keer :-)

• nrrdgrrl

ha, je kent seatguru al. die ging ik je net aanraden :)

• nrrdgrrl

de rijen 10-17 zijn in een heerlijk rustig deel, maar gereserveerd voor frequent flyers die minstens zilver zijn.

als je een hekel hebt aan (reizen met) kleine kinderen, vermijd dan de family rows net achter de galleys en de wc's: 28, 37 en 55 en de directe omgeving.

hoewel het vrijwel op de vleugel is vind ik 22-27 lekker rustig.

de stoelen bij de nooduitgangen zijn heel onrustig omdat daar altijd volk komt staan dat even de benen wil strekken en/of wacht op wc of iets te drinken komt halen.

ik hou er niet van om achterin te zitten omdat je dat eeuwig moet wachten voor je er weer uit kunt. ben ik net iets te claustrofobisch voor denk ik. je hoeft daar ook niet te hopen op meer ruimte (zoals bv bij vluchten naar amerika, waarbij je achterin vaak meerdere onverkochte stoelen kunt claimen en lekker kunt slapen) want de klm zit altijd bommetjevol.

tenslotte; het “be aware” dat seat guru noemde is heel onschuldig. de mouse over laat zien dat het alleen geldt als je tegen de muur wilt leunen.

• nathan

had de mouse over nog niet gevonden….

• Mirjam

Ik wil je niet teleurstellen, maar vorige week heb ik zelf mijn stoelkeuze doorgegeven en ik had maar weinig keus. De voorste rijen waren al bezet voor de frequent flyers en ook alle achterste rijen mocht ik niet kiezen. Er bleef dus alleen keuze tussen de stoelen in het gedeelte boven de vleugel….Dat terwijl ik precies 90 dagen voor vertrek direct heb gebeld. Ik hoop dat jij meer succes hebt.

groetjes, Mirjam

• Mo

Hallo allen,

Ik ben net (helaas) weer terug uit zuid-afrika en op de heenweg kreeg ik ook een email van de klm en heb ik dus daar mijn stoel gereserveerd. (mijn voorkeur gaat uit naar een stoel aan het gangpad)

Maar op de terugreis kon ik geen plaats van te voren reserveren, maar op de luchthaven van Cape Town was er iemand die me geholpen heeft om alvast een plaats uit te kiezen voordat je de bagage kon inchecken.

En wat een geweldige vlucht heb ik gehad: omdat het vliegtuig maar half vol zat, had ik wel 3 plaatsen ter beschikking, dus ik heb heerlijk languit!!! geslapen..

Hopelijk heb je ook zoveel geluk….

De hele vakantie was trouwens geweldig…..bijna een aaneenschakeling van hoogtepunten!

Groetjes, Mo

• nrrdgrrl

wow wat een mazzel! vanuit joburg lukt dat echt nooit.

• mtb

Wij zitten ook het liefst zo ver mogelijk naar voren: heb je het minst last van turbulentie.

• nathan

er was niet veel keuzen…

maar ik was ingedeeld op 44 h

in deze opstelling http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_747-400_combi.php

heb mezelf nu op 22b gezet, volgens mij een goede keuze.

de site geeft aan:

U bent ingecheckt. Het is echter niet mogelijk de instapkaart(en) af te drukken. Druk nu een bevestiging af, dan kunt u deze bij de incheckbalie op de luchthaven inwisselen voor de instapkaart(en).

dus moet ik nog wel in de rij staan bij de incheckbalie?

Maar ik hoef dan niet zo vroeg te zijn als ik het goed begrijp omdat ik wel ingechekt ben

grt nathan

ps nog 1 nachtje

nu even naar onze zwemmer pieter kijken…. ben toch wakker;)

nathan schreef:

>

> Ik reis economy class naar Johannesburg vanaf schiphol (KLM

> boeing 747).

>

> Nu kun je online inchecken, dat scheelt tijd op de luchthaven

> en je kunt een stoel kiezen.

>

> Iemand tips waar ik het beste kan gaan zitten?

>

> Groetjes nathan