Wij gaan in oktober naar zuid-afrika en mozambique. We willen bij Pafuri (Kruger) de grens over naar Mozambique. Wie heeft ervaring met de route Pafuri, Machalla, Mabote, Vilanculos? Is dit een goede en leuke route?
Met een 4x4 neem ik aan?
Bij Mapai zal je de Limpopo moeten oversteken. In juni stond het water er knie-hoog. Ik weet niet hoe dat in oktober is. De wegen zijn slecht in het binnenland. Allemaal onverhard.
Wanneer je alleen reist kan je beter bij Letaba de grens over gaan. Dan naar Massinger, naar de kust bij Xai-Xai en dan omhoog.
Pim
Hey Pim,
We hebben inderdaad een 4x4 gehuurd,maar geen snorkel erop.Dus dat wordt een probleem.We weten dat de wegen daar slecht zijn ,maar we gingen wel uit van een brug bij Mapai.Dat is dus niet het geval begrijp ik?Op zich trekt een avontuurlijke route door het binnenland mij en mijn vriend wel.En zijn we ons wel bewust van de risico's daarvan of raadt je het echt af?
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Nee er is geen brug bij Mapai. We hebben zelf 2x een tocht door het binnenland van Moz gemaakt. Het landschap is redelijk eentonig. Weinig vergezichten, veel bos en begroeing. De zandwegen zijn goed te doen met een 4x4 maar de bewegwijzering is erg slecht of helemaal afwezig. Wanneer je alleen reist heb je geen back-up voor wanneer er bijvoorbeeld iets met je wagen gebeurt. Garages kom je er beslist niet tegen. Verder is het wel erg leuk om te doen. De bevolking is er erg vriendelijk, beter dan aan de kust.
Pim
Hai Monique,
Een snorkel is niet alleen bedoeld om onder water te rijden maar ook om in de woenstijn als voorfilter te dienen tegen zand e.d.
Als je zorgt dat niet je luchtfilter onder water komt is er geen probleem.
Indien er een ontluchtingslang op je assen zit geeft het eind van de slang aan hoever je maximaal onder water kan.
Maar als er inderdaad maar tot kniehoogte water staat kan je er zonder snorkel rustig doorheen rijden.
Veel succes en plezier,
Ton M.
www.tojocruiser.nl
Hallo Monique,
Ik ben benieuwd of jullie de tocht gemaakt hebben. Wij plannen min of meer dezelfde route voor augustus 2009. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik las ergens een reisverslag uit 2004 en die mensen hebben in juli vast gezeten in de Limpopo. Hoe was de situatie me het kopen van diesel en het overnachten
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?