zuma

• Gert

vandaag is het zover, proces begint.

wat zal het worden?

vrijspraak, schuldig en de bak in of een akkoordje…?

(en wat is het beste voor het land…?)

• Ron B.

Wel, er zijn twee dingen met elk een eigen wereld; rechtspraak en politiek. Wat volgens het recht niet kan, is in de politiek soms toch mogelijk. Ik ben net als jij heel benieuwd, temeer omdat de uitkomst heel belangrijk, zo niet bepalend, voor de toekomst in Zuid-Afrika.

Het beste voor het land, mijn voorstel; Einde aan de huidige macht van het ANC, installeren van een (zakelijk) regenboog regering die o.a. de criminaliteit, de corruptie en de “nieuwe” apartheid gaat aanpakken. Die iets gaat doen aan het onderhoud van de infrastructuur op alle vlakken en onderwijs daadwerkelijk tot een kernpunt maakt.

• Gert

denk zelf dat het een akkoordje wordt.

als ie schuldig is (en het OM schijnt een stevig bewijs te hebben) kunnen ze hem niet opsluiten zonder dat de pleuris uitbreekt…

• Corné

Dat klinkt als een goed voorstel, echter het ANC zal zichzelf niet opheffen. Wanneer Zuma schuldig wordt bevonden dan gaat hij volgens mij toch echt de bak in.

En dan… Mbeki ligt nu zelf onder vuur dus wie wordt het dan?

Corné.

www.amukela.com

• Gert

tokyo wellicht?

• Maria

Mbeki is toch bezig met het noodverband van de buren ??, Zuma is niet onaantastbaar ?

• DePol

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/368803/2008/08/04/ANC-leider-Zuma-voor-rechter-in-smeergeldzaak.dhtml

• nrrdgrrl

iedereen heeft inderdaad de buik vol van mbeki, die als belangrijkste bezwaar heeft dat hij absoluut geen kritiek kan velen. hij heeft zich omringd met jaknikkers en daar wordt geen enkele bestuurder beter van.

tokyo sexwahle, dat zou me erg verbazen. bij de struggle om het leiderschap van het anc in december jl. heeft hij zich wel erg nadrukkelijk buiten de strijd geplaatst, hoewel hij uiteindelijk in het zuma-kamp terecht kwam.

het is natuurlijk wel een man die echt verstand heeft van markteconomie en dat lijkt me een grote verbetering tov de marxistische denkbeelden die de ouwe taaien nog aanhangen vanuit hun moskou-tijd.

eerder verwacht ik mothlanthe; die wordt tamelijk nadrukkelijk klaargestoomd en is naar verluidt de man die sowieso het werk zou moeten doen als windvaan zuma toch president zou worden. er worden heel goede dingen over hem gezegd. (zelf heb ik nog niet meer gehoord dan hearsay, ben nogal uithuizig de laatste tijd)

• Aryan

Het volk gaat krijgen waar het om roept.Wellicht zelf een beetje meer dan waar het om vraagt; wie kaatst kan de bal verwachten.

Aryan

• Maria

welk gedeelte van het volk?? de blanken of anders gekleurde ?? Mbeki staat in elk geval eigen belang voor gezien zijn bankrekeningen in het buitenlad vlg de Engelse tabloids