Krugerpark

• Dorien

In september ga ik samen met mijn partner (beiden 27 jaar) voor ruim 3 weken naar Zuid-Afrika voor de eerste keer.

We willen een auto gaan huren. Nu ben ik al heel de dag op Sanparks aan het kijken naar een (betaalbare) accommodatie in het Krugerpark. Nou bijna alles zit vol. Nu kwam ik op de site van Siyabona Africa. Hier staan veel accommodaties in prive parken. Sommige prijzen lagen een stuk lager dan bij Sanparks.

Vragen:

- zijn accommodaties boeken via die site aan te raden?

- Heeft iemand nog een voorstel voor een leuke accommodatie die ook nog beschikbaar is?

We zijn zoals altijd weer veel te laat met boeken.

Hopelijk gaat het toch lukken met jullie tips!

Alvast bedankt.

Groet, Dorien

• Theo

Dorien,

Je zeg het zelf “bijna” alles vol. Weet niet precies wanneer je gaat, maar staat toch nog wel plaatsen vrij als je ze combineerd om een mooi rondje Kruger te maken hoor.

gr

Theo

• Corné

Hoi Dorien,

Siyabona doet hetzelfde als :

www.wheretostay.co.za

www.safarinow.com

www.roomsforafrica.com

In het algemeen zijn accommodaties in prive parken duurder dan die in het Kruger park. Maar volgens mij is het zo dat als je 2 nachten in Letaba of Satara wilt boeken, je dan hetzelfde betaald. Of je nu rechtstreeks boekt bij Sanparks, of via een van bovengenoemde websites.

Succes ermee!

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• iris

Beste Dorien,

Blijf vooral goed kijken op de site van Sanparks, want er komt regelmatig accommodatie bij. Vooral na het weekend. Wanneer je ze mailt voor een bookingsaanvraag en het blijkt niet meer beschikbaar, dan komen ze zelf met een alternatief.

Groetjes Iris

• Reisgraag

Dorien,

Kijk vooral precies 30 dagen voor je wilt overnachten in een bepaalde kamp in Kruger, want de “Trade” moet 30 dagen voor de overnachtingsdatum betalen, zoniet vervalt hun booking.

Sukses er mee.

Piet

• Dorien

Bedankt voor jullie reacties, ik ben weer wijzer geworden!

Nu wilde ik een accommodatie reserveren bij Sanparks in het Krugerpark.

Nu moet ik mij eerst registeren en dan vragen ze om een “South African ID-Number”

Wat moet ik hier invullen? Of hoe kom ik aan dit nummer?

Groet,

• Ruud

HA Dorien

als je gewoon een email stuurt naar de rserveringsafdeling met wat je precies wilt boeken, dus datum, welk kamp, welke soort accomodatie (typenr.) dan komt het uitstekend voor elkaar.

Wij doen al jaren niet anders en gaat prima. Anders kan je ook bellen…maar mailen gaat uitstekend.

succes

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Reisgraag

Beste Ruud,

Als gewone toerist hoeveel dagen krijg je dan om te betalen, maw hoeveel dagen voor de overnachting moet je tenminste betaald hebben, zoniet vervalt de booking.

Bij de “Trade” afdeling is het 30 dagen van te voren.

Piet

• Ruud

Ha Piet,

dat is bij boeken via een mail zoals ik aangaf precies het zelfde.

De eerste aanbetaling moet je meen ik doen een maand nadat je het boekingsformulier hebt terugemaild gekregen en het laatste bedrag inderdaad 30 dagen voor aankomst.

Ik maak nooit gebruik van die formulieren en het gaat altijd goed.

Nog even en dan gaan we weer…..

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl