route plannen in Zuid-Afrika

• Patrick

Hallo allemaal,

Weet iemand toevallig welke websites er betrouwbare informatie geven omtrent afstanden en reistijden tussen diverse steden? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik kom namelijk op verschillende sites verschillende afstanden en reistijden tegen voor bijvoorbeeld de route Pretoria naar Phalaborwa.

Alvast bedankt,

Patrick

• Yvonne

Hoi Patrick,

Ik gebruik zelf onderstaande site naast een gedetailleerde road atlas van Zuid Afrika. De site is handig voor de grote steden en de road atlas om verder door te rekenen naar kleinere plaatsjes die je niet op site kunt invullen.

http://www.sa-venues.com/traveldistances.htm

Succes ermee.

Groeten Yvonne

www.travelphotography.zenfolio.com

• Elzo

Hallo,

Wij hebben afgelopen feb. gewoon de tomtom mee genomen. Een absolute aanrader…

groetjes elzo

• Patrick

Hoi Elzo,

En in hoeverre klopte de rijtijden van de TomTom?

Wij hebben namelijk afgelopen juni in de VS ervaren dat hij daar met verkeerde snelheden rekende. Dus de afstanden klopten steeds wel, maar hij rekende veel te veel tijd.

Groeten,

Patrick

• Jacques

Hallo Patrick,

voor onze reis voor volgend jaar kijk ik vaak op

http://maps.live.com/

en op

http://www.shellgeostar.co.za/

die berekenen voor mij de kilometers en tijd.

Overigens Tom Tom werkt ook prima in Zuid-Afrika en zeker een aanrader!

Suc6 groeten Jacques.

• Co

Deze site vind ik erg handig.

www.za.map24.com/

groeten,

Co

• nathan

even over de tomtom,

want ik heb er net een aangeschaft speciaal voor onze ZA reis:

Kent de TT alle adressen? Want ik heb net even zitten proberen maar hij kent ze niet allemaal…

hoe zijn jullie ervaringen met het bereiken van accomodaties en welke gegevens (alleen stad, straat, postcode etc) gebruiken jullie

grt nathan

• Jacques

Hallo Nathan,

als er geen adres bekend is ga je naar betreffende plaats (of zomaar een straat in stad of dorp). Daar is informatie over de camping of accommodatie te vinden. Misschien kun je achter de coördinaten komen en op coördinaten rijden. Tom Tom dekt slechts ca. 30 % van Zuid-Afrika.

Welke kaart (versie) van tom tom heb je gekocht?

Groet Jacques

• nathan

thanks…

heb het meeste nu wel kunnen vinden… het betreft soms een voorstad en dat heet dan weer anders he.. en bij een paar adressen net een straat verder opgegeven, dus dat moet lukken.

Het in de bush hebben ze denk ik toch geen straten etc…

kaart versie 720.162

grt nathan

• Mark

Beste Nathan,

Wij hebben in februari 2008 ook voor de eerste keer de TomTom in Zuid-Afrika gebruikt. Wij waren en zijn echt ontzettend tevreden over het apparaat en de kaarten. Natuurlijk staat er niet elke kleine lodge of straat in de bush bush vermeld. Maar zeker in de Western, Northern en Eastern Cape weet TomTom de meeste plaatsen feillos te vinden. Onthoud wel bij het gebruik, dat de meest snelle route niet de meest mooie is. Dus een ouderwetse kaart moet je wel altijd bij je hebben, om de route voor de volgende dag te kunnen bepalen.