afwijkende reis ZA

• Nina

Graag zou ik van jullie ervaringen en adviezen gebruik willen maken over het volgende.

Ik wil begin volgend jaar (jan.febr.) naar ZA reizen. Ik ga alleen en dat wordt dus een groepsreis. Maarrrr, gedurende die reis wil ik tevens een paar dagen op familiebezoek in de buurt van Knysna. Tussentijds of aan het einde van de reis.

Ik heb al gemerkt dat reisorganisaties daar niet dol op zijn. Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken. Alle suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Nina

• Mark

Beste Nina,

Volgens mij bieden de meeste reisorganisaties, die groepsreizen organiseren, juist mestaal de optie aan om de reis na afloop nog met een weekje te verlengen. Wij zijn in 2005 met Djoser na SA geweest. Twee leden van de groep hebben na afloop nog een week bij familieleden in Durban doorgebracht. Niemand vond dit toen een probleem. Het hangt natuurlijk ook een beetje ervan af, waar je reis eindigt. Als jullie in Kaapstad eindigen kan je familie je natuurlijk daar ophalen.

Andere leden van de groep hebben ook een avond in Kaapstad met hun daar wonende familieleden samen gegeten.

• Nina

Dank je wel Mark, ik heb inmiddels info aangevraagd bij Djoser. Aan het eind van de reis eindigen in Kaapstad of Jo'burg zou een goeie optie zijn. Van daar vliegen naar George. Daar kan ik vrij makkelijk worden opgehaald door m'n familie.

Nina

• Hilde

Voor als je nog keuze wilt tussen groepsreizen:

ook Koning Aap bood vroeger die mogelijkheid (zowel om een periode ervoor of erna te plakken).

• Gert

of individueel reizen, met bijvoorbeeld de baz bus.

wordt van hostel naar hostel gereden, volstrekt veilig en jij bepaald wanneer je reist en waarheen.

• Elise

Hallo Nina

Wij kunnen je Makor Reizen uit Ridderkerk aanraden. Dan gaat het zeker helemaal goedkomen.

www.makorreizen.nl